۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
شوک یک تشابه اسمی به علی بابا

ارزش سهام شرکت علی بابا روز سه شنبه پس از یک گزارش رسانه‌ای درباره اقدامات مقامات دولتی چین علیه فردی به نام "ما"، ۹ درصد ریزش کرد، اما پس از این که معلوم شد این شخص موسس این شرکت نبوده است، ضرر مذکور احیا شد.

به گزارش ایمنا، شبکه دولتی CCTV نخستین رسانه‌ای بود که گزارش کرد مقامات در شهر هانگژو که دفتر مرکزی علی بابا در آن واقع شده است، علیه شخصی به نام "ما" به ظن استفاده از اینترنت برای انجام فعالیت‌هایی علیه امنیت ملی اقداماتی انجام داده‌اند.

این شبکه بعداً خبر خود را تصحیح کرد تا روشن کند فرد نامبرده، "جک ما"، میلیاردر چینی مؤسس گروه علی بابا نبوده است.

ارزش سهام علی بابا در ابتدای معاملات روز سه شنبه هنگ کنگ، ۹.۴ درصد ریزش کرد اما ساعاتی بعد عمده این ریزش را جبران کرد و افت خود را به ۱.۱ درصد رساند.

سهام علی بابا و شرکت‌های اینترنتی چینی دیگر در سال‌های اخیر در بحبوحه افزایش سخت‌گیری رگولاتوری، تحت فشار قرار گرفته است.

مقامات چین پس از سخنرانی که "جک ما" در اکتبر سال ۲۰۲۰ در شانگهای انجام داد و دیده بانه‌ای مالی این کشور را به سرکوب نوآوری متهم کرد، به سراغ امپراتوری تجاری وی رفتند. رگولاتورهای چین مانع عرضه اولیه ۳۷ میلیارد دلاری "آنت گروپ" دو روز پیش از آغاز عرضه اولیه سهام این شرکت فین تک در پنجم نوامبر سال ۲۰۲۰ شدند و تحقیقات ضد انحصارطلبی را علیه کسب و کار "ما" به جریان انداختند که به صدور ۲.۷۵ میلیارد دلار جریمه برای علی بابا در آوریل سال ۲۰۲۱ منتهی شد.

بر اساس گزارش رویترز، "جک ما" از زمان آغاز این سرکوب، از ظاهر شدن در مجامع عمومی خودداری کرده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 572581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.