لزوم استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای کاهش ترافیک شهری

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در حال‌ حاضر شرایط حضور شهروندان در ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها به قبل از کرونا بازگشته است و اولویت استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای کاهش ترافیک شهری ضروری است.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش ترددهای درون‌شهری و حجم بالای ترافیک در شهر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان و بازگشتن وضعیت ادارات به شرایط قبل از دوران شیوع کرونا و حضور کارکنان در محل کار و بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حضور دانش‌آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس شاهد ترافیک زیادی در ساعات‌های اوج ترددها در شهر اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای کاهش ترافیک شهری ضروری است، ادامه داد: تلاش مدیریت شهری بر این بوده است که سرویس‌دهی مترو، اتوبوسرانی و مابقی وسایل حمل‌ونقل عمومی در شهروندان قرار بگیرد. شهروندان باید کمتر از وسایل نقلیه شخصی برای تردد استفاده کنند و استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در اولویت قرار دهند تا شاهد شهری آرام با کاهش حجم ترافیک باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تردد در شهر و استفاده از خدمات و امکاناتی که برای شهروندان پیش‌بینی شده است برای بهره‌مندی بیشتر از امکانات شهری و استفاده از خدمات و مراکز تفریحی مانند ناژوان، صفه برای گذراندن اوقات فراغت است و برنامه‌ریزی مدیریت شهری اصفهان برای استفاده بهینه شهروندان از امکانات موجود شهری در فصل بهار است.

کد خبر 572429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.