طالب زاده در عین تهدیدشناسی، فرصت ها را می شناخت

یک استاد دانشگاه گفت: نادر طالب زاده در عین تهدیدشناسی، فرصت محور بود و در هر صحنه مشترکات را بدون اینکه از مرزبندی‌ها غفلت کند، پیدا می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز یکشنبه-یازدهم اردیبهشت ماه- اصغر طاهر زاده در مراسم یادبود نادر طالب‌زاده که در کتابخانه مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: طالب زاده یک پدیده بود و باید نگاه پدیدار شناسانه به این شخصیت داشت. در سیره معصومین داریم که فرد می‌تواند با حب الهی مسیر را طی کند.

به گفته وی، این پرسش مطرح می‌شود که با شخصیت‌هایی همچون مرحوم طالب زاده، شهید آوینی و امثالهم می‌توانیم این سیر را طی کنیم که باید گفت این شخصیت‌ها به دلیل اینکه با تفکر وحیانی رشد و فعالیت‌های آنها بر پایه این تفکر بوده، می‌توان این سیر را طی کرد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: در دنیای تفکر معمول است که نمادها حاوی فرهنگ است به همین سبب ادعای ما این است که مرحوم طالب زاده خود یک نماد است.

طاهرزاده تصریح کرد: این پرسش مطرح است که آیا انقلاب اسلامی یک بستر تاریخی است که شخصیت‌های نهفته در خود بوجود بیاورد یا همچون انقلاب‌های دیگر مانند انقلاب الجزایر و مصر، این رویکرد را ندارد، باید در پاسخ این سوال گفت ماهیت انقلاب اسلامی تربیت و عرضه شخصیت‌های نهفته و برجسته همچون قاسم سلیمانی‌ها و نادر طالب زاده‌ها است که هر روز بر جمعیت این شخصیت‌ها اضافه می‌شود.

وی تصریح کرد: در معارف اسلامی داریم که حضور اسلام باید منجر به تکامل انسان شود، به همین جهت انقلاب اسلامی فرزندانی در خود دارد که هر روز متولد می‌شوند، فرزندانی که سیر تکامل معنوی و انسانی خود را طی و تبدیل به انسان کامل می‌شوند.

به گفته وی، فرزندان انقلاب اسلامی با هویت خاص که ابعاد مختلف انقلاب را که در خود ظهور می‌کنند، آشکار می‌کنند چه آنها که در تاریخ دیروز ما هستند همچون شهید قاسم سلیمانی، شهید آوینی یا مرحوم نادر طالب زاده که نماد گفتمان امروزی انقلاب اسلامی است.

طاهر زاده خاطر نشان کرد: مرحوم نادر طالب زاده به خوبی متوجه شد که انقلاب اسلامی ایران در وهله اول جایگاه جهانی دارد و در وهله بعد متوجه شد که این انقلاب جوابگوی تقاضای فرهیختگان امروزی است.

وی اظهار کرد: تاکیدی که رهبر معظم انقلاب به آینده انقلاب دارد شرط درک این جمله سلوک است، رهبری فرمودند: جفا به ملت ایران و مردم ایران است که عنوان شود این انقلاب به بن بست رسیده است.

وی تصریح کرد: دلیل صحبت رهبری درباره آینده انقلاب این است که انقلاب اسلامی ایران در یک حیات توحیدی حاضر شده است.

طاهرزاده اظهار کرد: مرحوم نادر طالب زاده پدیده خاصی است که باید نسبت به وی بسیار اندیشید تا در آینده انقلاب اسلامی که تنها با سلوک خاص محقق می‌شود، حاضر گشت.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه جهان مدرن جهان قتلگاه همه ابعاد انسانی است، تاکید کرد: اکسیری که آوینی را شهید آوینی و نادر طالب زاده را ژنرال جنگ نرم و چمران را شهید چمران کرد، همه و همه حضور در تاریخی بود که با حضرت امام (ره) به ظهور آمد و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: حضور تاریخی یعنی اگزیستانسیالیست امروز شماست، یعنی نجات از همه پوچی‌ها و نهیلیستی ها که جهان را فرا گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: نادر طالب زاده حضور جهانی انقلاب را می‌فهمید و مخاطبانش در جهان زندگی می‌کردند، مخاطبانی که در دهکده ای به نام اصفهان و ایران زندگی نمی‌کردند، بلکه در سرتاسر جهان حضور داشتند.

طاهرزاده افزود: آوینی فهمید که با روشنفکران مذهبی و غیر مذهبی بدون امام امکان حیات ایران که شأن آن است، وجود ندارد به همین خاطر آوینی به اندیشه‌ها و مکتب امام مسلط بود و به دنبال اشاعه آن در قالب هنر بود.

وی تاکید کرد: خطراتی همچون سروش‌ها و ملکیان ما را تهدید می‌کند چرا که این افراد حرف دارند ولی نه در افقی که امام (ره) جلوی ما گذاشتند و باید گفت شهید آوینی و طالب زاده افق‌های روشنی هستند که امام راحل جلوی ما گذاشته‌اند.

وی اظهار کرد: مرحوم طالب زاده کنفرانس جهانی با افق جهانی را پایه گذاری کرد، کنفرانسی که به افشای سیاست‌های آمریکایی می‌پرداخت و این سلسله کنفرانس‌ها که طی چند سال توسط نادر طالب زاده برگزار شد به دنبال این بود که همه بفهمند انقلاب اسلامی ایران جایگاه جهانی دارد و جوابگوی تمام فرهیختگان جهان امروز است.

طاهرزاده ادامه داد: نادر طالب زاده می‌دانست فرصت‌هایی در غرب وجود دارد و این از ویژگی‌های است که قابل مورد توجه قرار گرفتن برای نسل جوان انقلابی اشت.

وی گفت: باید بدانیم طالب زاده در عین تهدیدشناسی، فرصت محور بود و در هر صحنه مشترک‌ها را بدون اینکه از مرزبندی‌ها غفلت کند، پیدا می‌کرد.

کد خبر 572309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.