۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶
آنچه در جلسه ۴۰ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات چهلمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران امروز _یکشنبه، یازدهم اردیبهشت‌ماه_ در خصوص مصوبات جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: جلسه علنی امروز شورای ششم با حضور رئیس کل دادگستری استان اصفهان در راستای تعامل و تسهیل مسیر خدمت‌رسانی به شهروندان و مراودات بین این دو دستگاه برگزار شد، در حال حاضر پرونده‌های مشترکی وجود دارد و خدمات بهتری را می‌توان با تعامل این دو نهاد به شهروندان ارائه کرد تا معطلی‌های آنها با حذف بوروکراسی و کاغذ بازی‌ها کمتر شود.

وی ادامه داد: مطابق برنامه نشست‌های قبلی و جلسه امروز معرفی یک نماینده از شورای اسلامی شهر و تشکیل کارگروه مشترک بین این دو دستگاه برنامه‌ریزی شد، با اعمال این برنامه موضوع‌های شهری در تعامل با دو دستگاه به طور بهتری پیگیری می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در ادامه جلسه علنی شورای ششم شهر بحث ارائه برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان مطرح شد که این برنامه‌ها با روز گرامیداشت و ولادت شیخ بهایی از ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه از در اصفهان برگزار خواهد شد و برنامه‌های مناسب خانواده محوری توسط همکاران در معاونت فرهنگی شهرداری در نقاط متفاوت شهر اصفهان پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی بازدید از برخی از مکان‌های شهری، مکان‌های تفریحی رایگان با تخفیف ۵۰ درصد در این ایام انجام می‌شود و اطلاع‌رسانی لازم در این بخش انجام می‌شود.

صالحی در خصوص تصویب لایحه تعرفه‌های ساماندهی مشاغل شهری، اظهار کرد: در ادامه جلسه امروز علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بحث لایحه تعرفه‌های پیشنهادی خدمات مراکز مربوط به سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری مطرح بود که به تصویب شواری ششم شهر رسید.

وی با تاکید بر اینکه به زودی شاهد اتفاق خوبی در ورودی شهر اصفهان از سمت شمال بلوار کاوه خواهیم بود، گفت: در حال حاضر نقطه حادثه‌خیزی در انتهای بزرگراه معلم و ابتدای پل شریعتی وجود دارد، در برنامه‌های آینده قرار است با احداث مسیر جدیدی لاین خودروهای سنگین به سمت کمربندی و عبور از مقابل ورزشگاه نقش جهان با جداسازی از پل شریعتی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در جلسه علنی امروز شورای ششم شهر اصفهان لایحه یک آزادسازی در آن منطقه به تصویب رسیده و به سرعت شاهد افتتاح این مسیر خواهیم بود.

تصویب طرح تفحص از دو مجموعه شهرک شهید کشوری و زمین‌های چشمه توتی

وی تصریح کرد: در ادامه نامه پیشنهاد طرح آبفای مصرفی و کارمزد دفع فاضلاب از جانب اداره آب و فاضلاب استان به شورای اسلامی شهر رسیده بود و و با ارائه مصوبات قانونی برای بررسی مجدد به هیئت تطبیق ارسال شد.

صالحی در خصوص قرائت دو لایحه دیگر در جلسه امروز شورای ششم اصفهان، اظهار کرد: در کنار مباحثی که عنوان شد دو طرح مهم در کنار لایحه‌های گفته در شورای ششم قرائت شد و برای بررسی به سمت کمیسیون‌ها ارسال شد. یکی طرح الزام شهرداری اصفهان به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است با تاکیداتی که مقام معظم رهبری داشته‌اند، امیدواریم شورای اسلامی شهر بتواند در عمل و میدان شاهد کمک گرفتن بیشتر از این شرکت‌ها در حوزه مدیریت شهری باشیم.

وی در مورد تصویب طرح تفحص شورای اسلامی شهر از دو مجموعه شهرک شهید کشوری و مجموعه زمین‌های چشمه توتی، گفت: دوم اینکه با توجه به حجم عدیده‌ای از مطالبات مردم و گرفتاری‌هایی که در مجموعه شهرک شهید کشوری و مجموعه زمین‌های چشمه توتی به شورای اسلامی شهر واصل شده بود و احتمال داشت تخلفاتی در این زمینه انجام شده باشد، امروز طرح تفحص از این دو مجموعه در شورای شهر به تصویب رسید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به سرعت گروه تحقیق و تفحص تشکیل و خاطیان احتمالی در رابطه با تخلفات مربوط به مشکلات این دو مجموعه شناسایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه به تدبیر همکاران در شورای اسلامی شهر اصفهان در ایام ماه مبارک رمضان طرح "میز خدمت" اجرایی شد، ادامه داد: با بردن "میز خدمت" به مساجد شهری تلاش بر این بوده تا با حضور در مساجد و مواجه با شهروندان مطالبات محلات و شخصی آنها با کوتاه کردن کاغذ بازی به صورت حضوری در کنار مدیران شهرداری مناطق پیگیری شود.

صالحی خاطرنشان کرد: در پی این اقدام در ایام ماه مبارک رمضان شهروندان در ۴۰ مسجد ارتباط مستقیم و حضوری با اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان داشتند و در "میز خدمت" که دو هفته قبل در نماز جمعه وجود داشت، مراجعه کننده‌های بسیاری حضور داشتند و به سمت بخش‌های مختلف شهرداری هدایت شدند تا به سرعت مطالبات شهروندان پیگیری شوند، آگاه هستیم این راه حل اساسی و اصولی نیست و تلاش می‌شود با راهکارهای اساسی و اصولی برنامه‌های آینده دنبال شود.

کد خبر 572262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.