ایجاد تحولات بهینه در احیای هویت محلات شیراز

شهردار شیراز درباره انجام فعالیت‌های اجتماعی در شیراز، گفت: تحولات خوبی در احیای هویت محلات با محوریت مساجد خواهیم داشت؛ همچنین برای کمک به ارتقای وضعیت شهروندی مردم و فرهنگ شهروندی آن‌ها در تمام ابعاد اقداماتی انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحسان اصنافی با اشاره به ایجاد تحول در هر دوره از شهرداری‌ها به برکت حضور شوراها، اظهار کرد: شروع کار شوراها آغاز تحول و رشد و نمو شهرداری‌ها در کل کشور بوده و در هر دوره تکامل یافته است. اگر شهرداری‌ها با بودجه دولتی اداره می‌شد، شاید شهرداری‌ها هم سرنوشتی مانند سایر دستگاه‌ها داشت؛ اما امروز با شکل‌گیری شوراها و اعمال نقش مستقیم مردم در اداره شهر، ابعاد مختلفی از مشارکت شهروندان در امور شهری دیده می‌شود.

وی ادامه داد: این ابعاد مشارکت در پرداخت عوارض شهر، در سرمایه‌گذاری در شهر و تحولات فرهنگی و اجتماعی قابل مشاهده است و امیدواریم که روزبه‌روز این حرکت رشد بیشتری داشته باشد.

شهردار شیراز تصریح کرد: بعد از دو دوره نمایندگی شهروندان در شوراها در سنگر شهرداری مشغول به کار هستم، امیدوارم بتوانیم برنامه‌های شوراها را پیش ببریم و جلوه‌ای از خدمت به شهروندان را نشان دهیم.

وی در خصوص آینده روشن شهرداری با پشتوانه شورا، گفت: برنامه‌ریزی هدفمند توسط شورا و شهرداری انجام گرفته و در شورا به تصویب رسیده و برای خدمت به مردم در حوزه‌های عمرانی و مدیریت حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام شده است.

اصنافی خاطرنشان کرد: تکمیل مسیر شرقی غربی بزرگراه شهید سلیمانی و مسیر جنوبی شمالی سردار شهید استوار را خواهیم داشت، در بخش حمل و نقل عمومی هم بزرگترین تحول در خط دو مترو را خواهیم داشت که شبکه ۲۴ کیلومتری شرقی غربی مترو با این هشت کیلومتر تکمیل می‌شود.

وی اظهار کرد: ۶۰ درصد از پهنه شهر با این ترکیب زیر بار خدمات حمل و نقل ریلی می‌رود و بازبینی نیز باید در شبکه اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی انجام شود و یک شبکه ترکیبی را ایجاد کنیم.

شهردار شیراز درمورد انجام فعالیت‌های اجتماعی در شیراز، گفت: تحولات خوبی در احیای هویت محلات با محوریت مساجد خواهیم داشت همچنین برای کمک به ارتقای وضعیت شهروندی مردم و فرهنگ شهروندی آنها در تمامی ابعاد اقداماتی انجام خواهد شد.

کد خبر 572197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.