تمثال امام خمینی(ره) در قم بازسازی می‌شود

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم از اجرای المان تمثال حضرت امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۳۵۰میلیون تومان در میدان مرجعیت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «پیام جوادیان» با اشاره به وقوع حادثه برای تمثال امام خمینی (ره) در میدان مرجعیت قم، اظهار کرد: به علت حجم بالای خسارات وارده در این حادثه که در بامداد ۱۰ فروردین ماه توسط عده‌ای از معاندان به‌وقوع پیوست، امکان ترمیم المان قبلی وجود نداشت و باعث شد تا طراحی و اجرای تمثال جدید در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مساحت این تمثال ۶۶ متر مربع با ۱۱ متر ارتفاع و عرض شش متر است، ادامه داد: برای ساخت المان جدید با هدف افزایش ماندگاری و مقاومت از متریال فلز و پلی‌کربنات نسوز و نشکن استفاده شده است و هزینه‌ای بالغ بر ۳,۵۰۰ میلیون ریال برای طراحی و اجرای آن در بخش‌های مختلف سازه و نورپردازی اعمال شده است.

سرپرست سازمان زیباسازی شهرداری قم تصریح کرد: اجرا و ساخت این تمثال در طول دو هفته از ویژگی‌های مهم این پروژه است، با توجه به اهمیت و لزوم حفظ ارزش‌هایی که برخی با ایراد خسارت به این تمثال به‌دنبال آن بودند، طراحی و اجرای مجدد آن با قید فوریت و به‌صورت جهادی در دستور کار سازمان زیباسازی قرار گرفت و توانستیم همزمان با روز قدس عملیات نصب آن‌را به اتمام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه توجه ویژه به مفاهیم ارزشی اسلام و انقلاب در فضاسازی محیط شهری از رویکردهای اصلی شهرداری قم است، گفت: شاخص‌های فرهنگی مانند فرهنگ والای ایثار و شهادت و بزرگداشت و معرفی عالمان دینی و بزرگان و تأثیر گذاران جهان اسلام از رویکردهایی است که در شهرداری قم و برای اشاعه فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی و ترویج سبک زندگی برآمده از سیره اهل‌بیت (ع) در شهر قم به دنبال اجرای آن هستیم.

کد خبر 572185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.