هفته فرهنگی اصفهان، گامی در راستای حفظ میراث شخصیتی ایران

شهردار دیزیچه گفت: برگزاری آیین هفته فرهنگی اصفهان فی نفسه اقدامی خوب و ارزشمند است و با وجود شخصیت‌های جهانی و مفاخر دیار اصفهان، گامی در راه حفظ میراث شخصیتی سرزمین‌مان در طول تاریخ است.

عباس الله‌یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شخصیت‌های بی بدیلی همچون شیخ‌بهایی و دیگر بزرگانی که در روزشمار هفته اصفهان از آنها نام برده شده است، نگین فرهنگ و هنر و جوانمردی و انسانیت در دیار زاینده رود هستند.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم برگزاری هفته فرهنگی اصفهان تنها منحصر به شهر اصفهان نباشد و همه استان به طور همزمان درگیر این رویداد بزرگ فرهنگی شود.

شهردار دیزیچه خاطرنشان کرد: شهرهای کوچک و بزرگ استان اصفهان مهد عالمان، هنرمندان، ورزشکاران، دلیرمردان و شیر زنانی بوده که در طول تاریخ هویت و نماد این سرزمین پهناور بوده‌اند. شایسته است به واسطه کارگروهی واحد با محوریت اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، چنین رویدادی در کل استان رقم بخورد تا در کنار این رویداد فرصتی برای گردشگران و البته سرمایه‌گذاران در شهرستان‌ها و شهرها و روستاهای مختلف استان فراهم شود.

الله‌یاری با بیان اینکه با این کار در واقع سیاست یک تیر و دو نشان اجرا می‌شود، تاکید کرد: انجام اقدامات فرهنگی با رویکرد معرفی مشاهیر استان و عرضه فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسته به ظرفیت‌های هر منطقه حداقل دستاورد این رویداد خواهد بود.

این دانش آموخته جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی تصریح کرد: گاهی مسیر توسعه با ایجاد یک نگاه جدید و کوچک آغاز می‌شود و در آینده چشم‌اندازی زیبا برای توسعه خواهد شد که با برنامه جامع آمایشی و فرا قومی می‌توان به این مهم جامه عمل پوشاند.

به گزارش ایمنا، ۱۳ تا ۱۹ اردیبهشت امسال " هفته فرهنگی اصفهان " برگزار می‌شود. هفته فرهنگی اصفهان از روزهای سیزدهم تا نوزدهم اردیبهشت به ترتیب به نام شیخ بهایی، آیت‌الله سیدابوالحسن اصفهانی، شهید سردار حسین خرازی، استاد صغیر اصفهانی، استاد حاج مصورالملکی، بانو علویه همایونی و علامه جلال‌الدین هُمایی نامگذاری شده است.

کد خبر 572165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.