آمریکا به‌دنبال ایجاد فتنه قومی-مذهبی در افغانستان است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با بهره‌گیری از داعش، به‌دنبال ایجاد ناامنی در افغانستان است تا با ایجاد فتنه قومی-مذهبی، مردم مظلوم این کشور را در بحران بی‌سابقه فرو ببرد و از حکومت مستقر در کابل باج‌خواهی کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، «محمدباقر قالیباف» در نشست علنی امروز-یکشنبه یازدهم اردیبهشت – مجلس شورای اسلامی در نطق آغازین خود با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر، اظهار کرد: ماه رمضان سرشار از برکات الهی است و مؤمنان با بندگی خالصانه در این ماه از این برکات بهره‌مند شدند. از تمام مردم عزیز ایران، التماس دعای خیر برای توفیق تمام نمایندگان مجلس در عمل به وظایف خود و سربلندی در مقابل ملت شریف ایران را دارم.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری افزود: فرا رسیدن سالروز شهادت معلم انقلاب و استاد همیشه زنده و پایدار، شهید مطهری را گرامی می‌دارم. مرحوم آیت‌الله مطهری به معنای واقعی کلمه پرچمدار بینش نوین اسلامی و احیای تفکر اسلامی در عصر حاضر بود و می‌توان از ایشان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجاهدان عرصه جهاد تبیین در تاریخ انقلاب اسلامی نام برد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اندیشه‌های آن شهید سرافراز، امروز نیز راهنمای تفکر ناب اسلامی و بهترین میزان اندیشه‌های انقلابی به دور از افراط و تفریط است.

قالیباف گفت: دستگاه‌های فرهنگی کشور و مجاهدان عرصه‌های جهاد تبیین، باید از اندیشه‌های آن شهید عزیز همچون یک دارایی ارزشمند و کم‌نظیر حراست کنند و برای نشر آنکه ناب‌ترین نمونه ظهور اندیشه‌های انقلاب اسلامی بود، حداکثر تلاش خود را به کار ببندند. کم رنگ شدن مطهری، کم‌رنگ شدن اندیشه انقلاب اسلامی است، باید به دقت از این موضوع مراقبت کرد و در جهت نشر اندیشه‌های آن شهید بزرگوار به خصوص در میان نسل جوان و دانشجویان، کوشید.

رئیس مجلس با اشاره به روز معلم گفت: روز معلم را که به همین مناسبت نام‌گذاری شده است، گرامی می‌داریم و این روز و هفته را به تمام فرهنگیان عزیز در سراسر کشور تبریک می‌گوئیم. وظیفه مسئولان در هر سطحی تلاش برای تکریم معلمان است؛ چراکه ما به نحوی زیر بار منت و مرهون الطاف معلمان هستیم و بزرگداشت معلم بزرگداشت جامعه است.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: در مجلس یازدهم از روز اول، پیگیر تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و عمل به وعده‌های بر زمین مانده مجلس بودیم و توفیق داشتیم با تلاش شبانه‌روزی این مطالبه قدیمی را به سرانجام برسانیم و بخشی از دین خود نسبت به معلمان عزیز و زحمتکش را ادا کنیم.

قالیباف گفت: رتبه‌بندی معلمان، پیشانی خدمت مجلس انقلابی به فرهنگیان است. از آنجا که ریل‌گذاری قانونی لازم برای اجرای این قانون در مجلس شورای اسلامی به انجام رسیده، انتظار می‌رود دولت محترم با تسریع در تصویب مراحل نهایی اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی معلمان هر چه سریع‌تر و در همین روزهای پیش رو به مطالبات معلمان محترم جامعه عمل بپوشاند. انشاالله در ادامه مسیر نیز با نظارت دقیق بر اجرای این قانون بتوانیم در مقابل معلمان عزیز کشور سربلند باشیم.

وی با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان گفت: درباره اتفاقات تلخ و ناامنی‌های این روزها در افغانستان، آمریکا با بهره‌گیری از داعش به دنبال ایجاد ناامنی در این کشور است تا با ایجاد فتنه قومی-مذهبی در افغانستان، مردم مظلوم این کشور را در بحران بی‌سابقه فرو ببرد و از حکومت مستقر در کابل باج‌خواهی کند.

قالیباف تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، تأمین امنیت را وظیفه کابل می‌داند که متأسفانه تاکنون نتوانسته است به وظیفه خود عمل کند؛ در این زمینه تاکید می‌کنیم که تشکیل دولت فراگیر که همه اقوام افغانستان را نمایندگی کند، از اولین الزامات موفقیت در تأمین امنیت پایدار محسوب می‌شود.

کد خبر 572153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.