۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴
پاتکِ رزمندگان ارتشی به بعثی‌ها

یازدهم اردیبهشت‌ماه سال‌روز اجرای عملیات آفندی تپه‌چشمه است؛ عملیاتی که در سال ۱۳۶۰ توسط نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت انجام شد و رزمندگان اسلام توانستند به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با پایان یافتن سال ۱۳۵۹، رزمندگان ایرانی آماده شدند تا فراهم آوردن زمینه مناسب، عراق را هر چه سریع‌تر از خاک جمهوری اسلامی بیرون کنند. بر این اساس، از اواسط فروردین‌ماه تا اواخر اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ چند سری عملیات آفندی به صورت انجام شناسایی با رزم صورت پذیرفت.

اجرای عملیات تپه‌چشمه، یکی از این عملیات‌ها بود که در غرب رودخانه کرخه و توسط یک گردان از لشگر ۲۱ حمزه ارتش انجام شد. رزمندگان این گردان هم‌زمان با انجام عملیات جهت توسعه سرپل غرب کرخه وارد عمل شدند و پس از یک روز نبرد سنگین به اهداف تعیین شده دست یافتند.

در عملیات تپه‌چشمه، نیروهای ایرانی بخشی از تپه مشرف به دشت جنوبی را در منطقه غرب رودخانه کرخه به نام تپه‌چشمه تصرف کردند و قسمتی از جاده پل کرخه به عین خوش را در کنترل خود قرار دادند.

در این عملیات بیش از ۱۰۰ نفر از عراقی‌ها کشته و زخمی شدند و تعداد هفت نفر نیز به اسارت در آمدند. همچنین انهدام ۲۰ دستگاه تانک و پنج دستگاه نفربر و انهدام گردان یکم پیاده مکانیزه تیپ ۲۴ به میزان ۳۰ درصد از ضایعات وارد شده به عراقی‌ها بود.

توسعه منطقه سرپل ذهاب رودخانه کرخه، کاهش اثرات آتش توپخانه دشمن روی شهر شوش، تسهیل عملیات آفندی آینده، انهدام نیروهای دشمن، افزایش روحیه نیروهای خودی، کسب اطلاعات از عراق و کسب موقعیت برتر از نظر استقرار در زمین از نتایج حاصل اجرای عملیات تپه‌چشمه بود.

کد خبر 572120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.