انقلابی ماندی و از دنیا رفتی

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار توئیت‌هایی فوت نادر طالب‌زاده را تسلیت گفتند و از زحماتش در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و تلاش‌های او در زمینه استکبارستیزی نوشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تعدادی از خبرنگاران و مستندسازان از مقام استادی مرحوم «نادر طالب‌زاده»، هنرمند و مستندساز انقلابی گفتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران مرور شده است.

محمدرضا باقری: استاد عزیز ما حاج نادر طالب‌زاده، مقارن با غروب روز قدس آسمانی شد.
سیدمحمدرضا اصنافی: کمتر کسی مثل نادر طالب‌زاده عرصه رسانه را عملاً درک کرده بود. تقریباً همه عمرش به تربیت گذشت، جای کار نمایشی و پست‌های مدیریتی از هر لحظه عمرش برای آموزش استفاده کرد و امروز خیل شاگردانش از فلسطین و سوریه و لبنان گرفته تا افغانستان و کشمیر باقیات الصالحاتش هستند.
زهرا چخماقی: ‏تلخ‌تر از هر خبر و غم‌انگیزتر از هر غروب جمعه… از پیش‌مان رفت. مثل نامش نادر بود، غنیمت بود، استاد بود. ‎#نادر_طالب_زاده

وحید عربیان: عمار انقلاب در گذشت. ان‌شاالله سالروز رحلتشان که مقارن با روز قدس بود با فتح بیت‌المقدس همراه شود.
محسن مقصودی: ‏اناالله‌واناالیه‌راجعون. استاد عزیز ما حاج نادر طالب‌زاده دعوت حق را لبیک گفت. اشک‌مان در سوگ از دست دادن این قهرمان عرصه رسانه و روشنگری سرازیر شده. قلب‌مان در فراق پدر معنوی رسانه‌های جبهه فرهنگی انقلاب فشرده شده.
مهسا رجبی: ‏سال ۹۲ حاج نادر را در دانشگاه شهید بهشتی دیدم و با اینکه خسته بودن با مهربونی جواب همه سوالات یک دانشجوی تازه وارد را دادن و گفتن هر موقع سؤالی داشتی بیا حرف بزنیم و نزار سوال بی‌جواب برات بمونه… خدا رحمتتون کنه آقای طالب‌زاده. همیشه در حال تلاش برای انقلاب بودید. #نادر_طالب_زاده
محمدرضا کردلو: ‏آنقدر مأخوذ به‌حیا و فروتن بود که وقتی رسیده بود جبهه، گفته بودند چه کاری بلدی؟! نگفته بود فیلم‌سازم! احتمالاً فکر کرده بود آنجا کارهای دیگری واجب‌تر است. گفته بود رانندگی بلدم. نشانده بودندش پشت بولدوزر و خاکریز می‌زد. این‌ها را یکبار آقای قائم‌مقامی برایم تعریف کرد. #نادر_طالب_زاده
سیدناصر حسینی‌پور: #نادر_طالب_زاده (۴ دی ۱۳۳۲_۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) می‌توان او را از نخستین آغاز کنندگان روشنگری در خصوص تمدن غرب و نیز از پیشگامان ‎#جهاد_تبیین در حوزه فرهنگ و سیاست در عرصه رسانه دانست. روحش شاد و یادش گرامی. ‎#سردار_فرهنگی_مقاومت
محمد نیک فزا: ‏انقلابی بودی انقلابی ماندی و انقلابی از دنیا رفتی. عاقبت بخیری یعنی این! «روحت شاد» ‎#نادر_طالب_زاده.

عطیه شاپوری: او ستاره آسمان این زمین است و هنرش با مرگ خاموش نخواهد شد.
سیدمحمود رضوی: ‏مرغ شب خوان که با دلم می‌خواند / رفت و این آشیانه خالی ماند / آهوان گم شدند در شب دشت / آه از آن رفتگان بی‌برگشت. شادی روح حاج ‎#نادر_طالب_زاده صلواتی هدیه کنیم.
دانیال معمار: ‏عاقبت بخیری یعنی یک عمر برای استکبارستیزی، کار رسانه‌ای و فرهنگی انجام بدهی و در روزی که نماد مقابله مستضعفان با مستکبران جهان است دعوت حق را لبیک بگویی. #نادر_طالب_زاده
جعفر برزگر: #نادر_طالب_زاده در گذشت. خداوند این سردار عرصه فرهنگی انقلاب اسلامی را رحمت کند. شاگردان بسیار پرورش داد و نقش بی‌بدیلی در جبهه فرهنگی انقلاب داشت. اولین طلیعه‌های علاقه‌مندیم به سیاست و رسانه، تماشای برنامه طالب‌زاده در شبکه چهار در دوران نوجوانی بود.
رسول شکری‌نیا: #نادر_طالب_زاده مستندساز انقلابی و متعهد، دبیر کنفرانس افق نو و چهره رسانه‌ای ضد صهیونیزم و ضداستکبار که خار چشم دشمنان ملت ایران بود، امروز همزمان با یوم الله ‎#روز_قدس دارفانی را وداع گفت. طالب‌زاده نمونه بارز تعهد همراه با تخصص و نوآوری بود و شاگردانش راهش را ادامه خواهند داد.

گفتنی است، اپلیکیشن اینستاگرام در ادامه سیاست‌های دوگانه و ضد ایرانی خود، پست‌های کاربران با هشتگ نادر طالب‌زاده را از دسترس خارج کرد.

مرحوم طالب‌زاده، دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیر جشنواره فیلم عمار و از افراد مؤثر در تأسیس شبکه افق سیما و عضو هیئت اندیشه‌ورز این شبکه بود. طالب‌زاده کارگردانی سریال بشارت منجی را در کارنامه حرفه‌ای خود داشت.

وی فعالیت هنری خود را از ۱۳۵۹ در صدا وسیما با ساخت فیلم‌های مستند آغاز کرد.

طالب‌زاده گوش شنوا و ذهنی قوی برای یادگیری داشت. او اگر چه یاد می‌داد اما یاد هم می‌گرفت. همین خصلت اخلاقی و شخصیتی او بود که موجب می‌شد سال به سال برنامه‌های او قوام و پختگی بسیار بهتر و بیشتری بیابد. طالب‌زاده هیچ راهی را به سوی دانستن و یاد گرفتن نبسته بود.

طالب‌زاده در انبوه رسانه‌ها، صداها، روایت‌ها و استبدادهای هنری و رسانه‌ای تلاش کرد تا فریاد خود را بزند. فریادی که حقیقت را صدا می‌زد و البته اصلاً گوش خراش و مخاطب‌گریزانه نبود. او حقیقت را هنرمندانه فریاد زد و در روز جهانی قدس آسمانی شد.

کد خبر 572099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.