روند متعادل بورس در اولین روز هفته

بازار بورس امروز با رشد یک هزار ۶۰ واحدی توانست به محدوده یک میلیون ۵۲۲ هزار ۴۸۳ واحد برسد، در بازار بورس ۲۱۹ نماد و در بازار فرابورس ۱۷۰ نماد روند مثبت داشتند، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۵۹ واحدی به محدوده ۲۰ هزار ۹۷۵ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز شاهد رفتار متفاوت گروه‌های بازار بود، بعضی از بزرگان روند صعود و برخی روند منفی در پیش گرفتند به طور مثال روند منفی خودرو، خساپا، خگستر، ورنا، شستا، خپارس و فولاد امروز بسیار به چشم می‌آمد و همچنین شاهد ورود پول مجدد به گروه پالایشی بودیم و نماد شپنا بیشترین میزان رشد را تجربه کرد.

صندوق‌های دولتی نیز روند منفی در پیش داشتند و پالایش یکم افت ۰.۲ درصدی و دارا یکم افت یک درصدی را تجربه کردند.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب شپنا، حکشتی، شبندر، شتران، شپدیس، پاکشو و شسپا بودند و نمادهای فولاد، شستا، تاپیکو، خودرو، خساپا و فملی بیشترین تأثیر منفی را بر بازار امروز داشتند اما در مجموع وزن اثر مثبت بیشتر بود و منجر به رشد شاخص کل شد.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش یک هزار ۶۰ واحدی به سطح یک میلیون ۵۲۲ هزار ۴۸۳ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد سه هزار ۴۸۸ واحدی در سطح ۴۱۵ هزار ۱۱۵ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۰.۰۷ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۸۵ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۱۹

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۴۴

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۵۹ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۹۷۵ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۰۷ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۷۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۹۴

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۰ هزار ۵۸۴ و ۹۰ هزار ۶۵ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹ میلیارد ۲۰۲ و سه میلیارد ۵۶۵ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱- کمند

۲- خگستر

۳- پالایش

۴- خودرو

۵- دارایکم

بیشترین حجم معامله

۱- کمند

۲- خگستر

۳- خودرو

۴- شستا

۵- خساپا

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد

پیش بینی: حرکت تا محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحدی

مهم ترین‌های بازار

زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها فعلاً مشخص نیست

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس ایران گفت: زمان بازگشایی نماد سرخابی‌ها فعلاً مشخص نیست. مراحل افزایش سرمایه استقلال در اداره ثبت شرکت‌ها به پایان رسیده، اما افزایش سرمایه باشگاه پرسپولیس کماکان در جریان است.

آخرین مهلت برای پرداخت اصولی سودهای رسوب شده شرکت‌هایی که هنوز سجامی نشده‌اند

سید محسن دهنوی، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱ و بخشنامه سازمان بورس، تمامی شرکت‌های بورسی، موظف به واریز سود تقسیمی از طریق سجام هستند. بر اساس اطلاعیه‌های منتشره از سوی ۹۳ شرکت متقاضی پرداخت سود، در سال جاری تا کنون ۲۶ شرکت روش واریز سود را نسبت به سال گذشته تغییر داده و سجامی شده‌اند، اما همچنان ۲۲ شرکت، غیرسجامی هستند که سازمان بورس باید هر چه سریع‌تر تغییر روش واریز سود این شرکت‌ها را پیگیری کند.

وی افزود: متأسفانه شرکت‌های با نماد وصنا، ولشرق و ثبهساز به بهانه واریز سود از سجام، زمان‌بندی تقسیم سود خود را به تأخیر انداخته‌اند.سازمان بورس نباید اجازه تأخیر واریز سود شرکت‌ها به این بهانه را بدهد. سودهای رسوب‌شده مردم طی سالیان گذشته نیز حق‌الناس است که واریز آن از طریق سجام باید هر چه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد. فقط به واریز سود امسال اکتفا نشود و تمامی مانده سود سال‌های پیش، از سجام پرداخت شود.

فایرا در فروردین بیشتر موجودی نگه داشته است

در اولین ماه سال مالی آلومینیوم‌ایران توانسته است فروشی برابر ۵۸۳ میلیارد تومان داشته باشد. فروش یکماهه امسال رشد ۲۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر ۷.۲ هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد ۱۱.۸ هزار تن بوده است. فایرا در این ماه نیز تولید ۱۶.۰ هزار تنی را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۲.۷ هزار تن بوده است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۸۱۳,۰۳۵ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۶۳۷,۱۰۱ ریالی استوار بوده است. شرکت توضیح داده است که با توجه به نااطمینانی موجود در بازار و عدم تثبیت قیمت ناشی از وضعیت نامشخص برجام و همچنین جنگ اکراین، مقدار فروش به میزان بیش از هشت هزار تن و معادل ۶۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش دارد.

پسهند در فصل انتهایی سود عالی محقق کرده است

لاستیک سهند در یک عملکرد عالی در ۱۲ ماهه به سود ۳۷۵ تومانی رسیده است. در سه فصل سال ابتدای سال به ترتیب ۷۱، ۸۳ و ۹۶ تومان ساخته بود و در آخرین فصل با بهبود عملکرد و افزایش حاشیه سود توانسته است ۱۲۵ تومان سود محقق کند. سود سال ۱۴۰۰ تومانی رشد ۲۰ درصدی نسبت به ۱۲ ماهه مدت مشابه در سال گذشته دارد. در کل سال مالی ۹۹، ۳۱۲ تومان سود ساخته بود.

جهش نرخ‌های فروش در شکربن

در اولین ماه سال مالی کربن ایران توانسته است فروشی برابر ۱۱۵ میلیارد تومان داشته باشد. فروش یکماهه امسال رشد ۳۶ درصدی نسبت به متوسط کل سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر سه هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد سه هزار تن بوده است. شکربن در این ماه نیز تولید چهار هزار تنی را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر چهار هزار تن بوده است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۳۳۳,۸۹۹ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۲۴۵,۴۸۶ ریالی استوار بوده است.

کمنگنز در فروردین از لحاظ تولید و فروش متوسط بوده است

در اولین ماه سال مالی معادن‌منگنزایران توانسته است فروشی برابر ۲۸ میلیارد تومان داشته باشد. فروش یکماهه امسال رشد دو درصدی نسبت به متوسط سال گذشته دارد. در ماه جاری فروش مقداری شرکت برابر شش هزار تن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته عدد هشت هزار تن بوده است. کمنگنز در این ماه نیز تولید ۷ هزار تنی را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر هشت هزار تن بوده است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۴۵,۷۸۴ ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط بر نرخ‌های ۳۳,۶۳۱ ریالی استوار بوده است.

درخشش هرمز در فروردین

فولاد هرمزگان در سال ۱۴۰۰ فصل اول و دوم هر ماه به ترتیب ۱,۷۵۰، ۱,۶۸۰ میلیارد فروش داشته است. در پاییز متوسط فروش ۲,۰۵۰ میلیاردی روانه کدال کرده است و در دی و بهمن ۱,۶۰۰ و ۱,۷۰۰ میلیارد فروخت و در اسفند رقم فوق العاده ۲,۴۰۰ میلیاردی را دارد و فروردین سال جاری هم با فروش ۱,۷۰۰ میلیاردی آغاز کرده است. فروردین دو سال گذشته فروش شرکت ۹۷۵ و ۵۳۶ میلیارد ثبت شده بود.

متوسط تولید در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به طور متوسط هر ماه ۱۲۶ و ۱۲۰ هزار تن بوده است. در اسفند ۱۴۲ هزار تن تولید داشته و فروردین رکورد تولید شرکت با ۱۵۰ هزار تن شکسته شد. فروش ۱۲ ماهه شرکت در سال ۱۴۰۰ برابر ۱.۴ میلیون تن ثبت شده بود و موجودی اول سال شرکت در سال ۱۴۰۱ برابر ۱۸۸ هزار تن بوده است. با فروش ۱۱۲ هزار تنی فروردین موجودی خود را به ۲۱۹ هزار تن (به ارزش ۳.۲ همت) رسانده است. نرخ فروش اسلب فولاد هرمزگان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ برابر ۹,۱۰۰ و ۱۵,۲۰۰ تومان برای هر کیلو بوده است که در فروردین ۱۵,۱۰۰ تومان است.

آخرین خبرها از بازگشایی نماد بانک دی

میثم فدایی، مدیرعامل فرابورس گفت: پیگیری‌های زیادی در خصوص بازگشایی نماد دو بانک دی و آینده و سایر نمادهای متوقف در فرابورس داشتیم که در برخی از این نمادها از جمله "وملل" موفق به بازگشایی نماد شدیم.

وی افزود: درخصوص بانک دی هم بحث تأیید صورت‌های مالی این بانک است، که به دلیل اهمیت این موضوع سعی کردیم حداکثر همکاری را برای دریافت صورت‌های مالی و بازگشایی این نماد داشته‌ایم. به طوری که در ابتدای همین هفته جلسه‌ای با معاون نظارت بانک مرکزی داشتیم تا مشکلات بازگشایی نماد بانک دی برطرف شود. هم سازمان بورس، هم بانک مرکزی و هم فرابورس تمام تلاش خود را برای بازگشایی مناسب نماد دی انجام می‌دهند، اما فعلاً نمی‌توان زمان دقیقی برای بازگشایی نماد بانک‌های دی و آینده اعلام کرد.

کد خبر 572046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.