تدبیر شورای شهر بریستول برای تبدیل شهر به منطقه پاک

شورای شهر بریستول ضمن انعقاد قراردادی با ارائه‌دهنده سیستم ایمنی و اجرای ترافیک بریتانیا در راستای شناسایی وسایل‌نقلیه آلاینده، در تلاش است تا شهر را به منطقه‌ای با هوای پاک تبدیل کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای دستیابی بریستول به هوای تمیز و تبدیل آن به یک منطقه پاک، شورای شهر بریستول به‌منظور شناسایی وسایل‌نقلیه آلاینده، با ارائه‌دهنده سیستم ایمنی و اجرای ترافیک بریتانیا (Sea)، قراردادی منعقد کرده است که شامل نصب ۴۹ دوربین کنترل ترافیک جاده‌ای و ارائه راهکارهای هوشمند اجرای ترافیک توسط Sea در مکان‌های کلیدی شهر می‌شود.

دوربین‌ها که هر یک دارای چندین دستگاه تشخیص عملکرد در سطوح مختلف نور و شرایط آب‌وهوایی گوناگون است، به‌گونه‌ای طراحی شده است که با داشتن امکان شناسایی زنده و خودکار مشخصات وسایل‌نقلیه و دارنده آن از طریق قابلیت تشخیص خودکار شماره پلاک (ANPR)، وسایل‌نقلیه‌ای که استانداردهای آلایندگی منطقه را برآورده نمی‌کنند به راحتی تشخیص دهد. پس از تشخیص سیستمی، یک اداره پشتیبان اطلاعاتی مانند نوع موتور خودرو و رتبه‌بندی یورو آن را بررسی می‌کند تا از میزان مطابقت داده‌ها و اطلاعات واقعی با یکدیگر اطمینان حاصل کند. این سیستم همچنین می‌تواند با چندین سیستم شخص ثالث مانند ارائه‌دهندگان پرداخت و پردازش‌گرهای اخطار جریمه ادغام شود و بدین‌ترتیب امکان پیاده‌سازی مؤثرتر و دقیق‌تر طرح را برای مسئولین شورای شهر فراهم آورد.

سیستم برنامه‌ریزی‌شده توسط Sea در راستای حمایت از معرفی و دستیابی به منطقه پاک، توسط شورای شهر بریستول پایه‌گذاری شده است و به شهر کمک می‌کند تا آلودگی مضر دی‌اکسید نیتروژن ناشی از وسایل‌نقلیه را کاهش دهد. این سیستم برای وسایل‌نقلیه قدیمی و آلاینده که در منطقه تردد دارند جریمه‌های روزانه اعمال می‌کند.

شورای شهر بریستول برنامه‌ریزی برای این سیستم را سرمایه‌گذاری مجدد در جامعه محلی، حمایت از افراد و کسب‌وکارها برای جایگزینی وسایل‌نقلیه خود با انواع جدیدتر، پاک‌تر و سازگارتر با محیط‌زیست، تلاش مداوم برای تسهیل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری و بهبود حمل‌ونقل عمومی اعلام کرده است.

رئیس اداره ترافیک و نظارت بر بزرگراه‌ها در شورای شهر بریستول ضمن اشاره به این موضوع که هوای پاک علاوه بر به‌ارمغان‌آوردن سلامتی و کاهش آلودگی هوا، منجر به تغییر نحوه سفر شهروندان و ایجاد شهری پاک‌تر، سبزتر و سالم‌تر برای سال‌های آینده می‌شود، اعلام کرد که فناوری دوربین‌های پیشرفته Sea از اواخر سال جاری و طی ماه سپتامبر آغاز به کار خواهد کرد تا شورای شهر بتواند به‌شیوه‌ای مؤثرتر اهداف خود را عملی کند.

سیستم دوربین‌های کنترل ترافیک جاده‌ای Sea محصولی منحصربه‌فرد با این توانایی است که اطلاعات لازم درباره عملکرد مناطق کم‌انتشار را در کنار گزارش‌های فعالیت‌های پارکینگ‌ها و روند اجرای برنامه‌های مقابله با تخلفات ترافیکی متحرک در مسیرهای عمومی یا مسیرهایی که به‌طور ویژه مشخص‌شده است، در اختیار مقامات محلی منطقه پاک قرار دهد.

رئیس بخش حمل‌ونقل Sea اعلام کرد که فناوری اجرایی هوشمند آن‌ها مشتریان (در این‌جا شورای شهر) را قادر می‌سازد تا در راستای بهبود محیط‌زیست و ایمنی جاده‌ها، رفتار رانندگان را تغییر دهند و از حجم ازدحام در آن‌ها بکاهند. وی خاطرنشان کرد که Sea به‌واسطه پیاده‌سازی طرح‌های کمک‌دهنده و سیستم‌های نوآورانه برای حل مشکلات ترافیکی هم‌چون دوربین‌های کنترل ترافیک جاده‌ای هوشمند در راستای دستیابی مناطق به هوای پاک، برای حمایت از سازمان‌هایی هم‌چون شورای شهر بریستول موقعیت خوبی دارد و گفت: «این فناوری هوشمند، ارائه‌دهنده عنصر انعطاف‌پذیری برای پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از طراحی‌های هوای پاک و منطقه کم‌انتشار است و این امکان را فراهم می‌کند که طرح‌ها در طول زمان با تکامل نیازها تغییر شکل دهند یا تغییر کاربری داده شوند.»

کد خبر 571957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.