۷۰سامانه خدماتی سازمان فاوا در قم فعال است

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم از فعالیت ۷۰سامانه خدماتی در سازمان فاوا در حوزه‌های برنامه‌ریزی و مدیریتی، خدمات شهری، حمل‌ونقل، فنی و عمرانی و سایر حوزه‌ها فعال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «علی مؤمن‌حجازی» با اشاره به انطباق اساس‌نامه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با قانون ماده ۸۸ شهرداری‌ها، اظهار کرد: طی دو ماه آینده استقلال هویتی سازمان فاوا به شکل دیگری رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه استقلال قانونی سازمان فاوا را نقطه عطفی در عملکرد سازمان است، افزود: وابستگی سازمان به شهرداری ازنظر قانونی مانع عملکرد درست سازمان شده و یکی از نمودهای آن، اجرای کند برنامه‌ها و عدم‌بازدهی کامل پروژه‌ها است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: توجه به درآمدزایی سازمان پس از استقلال آن مهم ارزیابی شده است، در کنار سرویس‌هایی که باید در کمترین زمان در اختیار شهروندان قرار گیرد، تشکیل اتاق اندیشه‌ورز در سازمان نخستین گامی بوده که برداشته‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های اتاق اندیشه‌ورز سازمان فاوا مورد بررسی قرار گرفته است، جلسات اتاق اندیشه‌ورز به‌صورت مستمر تشکیل‌شده و علاوه بر متخصصان سازمان، از نخبگان حوزه فناوری نیز برای حضور در این جلسات دعوت می‌شود و موضوعات به‌صورت حوزه به حوزه و با یک نظام‌بندی مشخص موردبررسی قرار می‌گیرد تا خدمات جدیدی تعریف شود.

حجازی در خصوص عملکرد سازمان فاوا، گفت: در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در سازمان فاوا رقم خورد و بسیاری از زیرساخت‌های موردنیاز تأمین‌شد؛ بنابراین این قابلیت را به ما می‌دهد تا خدمات شهروندی را توسعه دهیم.

وی با اشاره به فعالیت ۷۰ سامانه خدماتی در سازمان فاوا، اظهار کرد: این ۷۰ سامانه در حوزه‌های برنامه‌ریزی و مدیریتی، خدمات شهری، حمل‌ونقل، فنی و عمرانی و سایر حوزه‌ها فعال بوده و مجموع این خدمات در کنار سایر سیستم‌هایی که جنبه داخلی دارد مانند سیستم مالی در حال جمع‌آوری دیتا برای تعریف خدمات جدید است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم تصریح کرد: یکی از وظایف اتاق اندیشه‌ورز، ساماندهی و نظام‌مند کردن دیتاهای ۷۰ سامانه فعال است؛ ما تلاش می‌کنیم امسال با کمک همین دیتاها و اتاق اندیشه‌ورز، چند خدمت جدید را تعریف و اجرایی کنیم.

وی اتاق اندیشه‌ورز را مجزا از کمیته فناوری شورای اسلامی شهر قم دانست و ادامه داد: این اتاق اندیشه‌ورز در راستای توجه به ایده‌های جدید و با حضور افراد خوش‌فکر تشکیل‌شده و درنهایت با بررسی همه ابعاد ایده جدید وارد پروسه مالی و تصویب‌های قانونی خواهد شد و به شورای شهر فرستاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اتاق اندیشه‌ورز در پرداختن به ایده‌های جدید نخست به‌ردیف بودجه سال ۱۴۰۱ توجه می‌کند و سپس اولویت‌های شورای شهر را در نظر گرفته است و درنهایت به زمان نتیجه کار و ظرفیت اجرایی آن توجه کرده است تا در پروژه در کمترین زمان اجرایی شود.

کد خبر 571933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.