بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال برای تحقق هدف کربن‌صفر بریتانیا

یک کنسرسیوم بریتانیایی در تلاش است اثربخشی فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته را بر تصمیم‌گیری‌های شهری مورد بررسی قرار دهد و از این طریق، منابع انرژی را متعادل سازد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از کمپانی‌ها و نهادهای مختلف بریتانیایی در حال انجام تحقیقاتی در راستای چگونگی اثربخشی انتقال و توزیع الکتریسیته دوقلوی دیجیتالی بریتانیا بر فرآیندهای تصمیم‌گیری شهری برای مدیریت بهتر منابع هستند. اصطلاح دوقلوی دیجیتال در واقع برنامه کامپیوتری است که از داده‌های جهان واقعی استفاده می‌کند تا یک مدل شبیه‌سازی را ایجاد کند. از تکنولوژی دوقلوهای دیجیتال می‌توان برای تکثیر فرآیندها به‌منظور جمع‌آوری داده‌ها برای پیش‌بینی عملکرد آن‌ها استفاده کرد.

در واقع، اپراتور شبکه انتقال و توزیع الکتریسیته با همکاری مؤسسه غیر انتفاعی دیجیتال Catapult، محققان دانشگاه استرثکلاید و یک کمپانی تأسیسات در حال انجام پروژه‌ای با هدف کمک به بهبود درک نقش احتمالی فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته در رسیدن به هدف صفر انتشار کربن در بریتانیا هستند.

بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال برای تحقق هدف کربن‌صفر بریتانیا

سرمایه‌گذاری برای اعمال اقدامات

اعضا کنسرسیوم بریتانیایی، هزینه انجام پروژه را برآورد کرده‌اند که پرداخت آن را صندوق نوآوری استراتژیک Ofgem، کمپانی تنظیم انرژی بریتانیا به عهده گرفته است. در این پروژه، میزان اثربخشی دوقلوی دیجیتال بریتانیا در رسیدن به هدف صفر انتشار کربن به واسطه فناوری‌های موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت. علاوه بر این، موارد استفاده و حداقل بازدهی مفید برای یک دوقلوی دیجیتالی مخصوص انتقال و توزیع الکتریسیته مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت.

توسعه دوقلوی دیجیتال امکان درک سیستم را در زمان واقعی برای اعضا پروژه فراهم خواهد آورد، ضمن این‌که قابلیت تصویرسازی، چگونگی و زمان انتقال و توزیع الکتریسیته را بهبود و تسریع می‌بخشد که این امر به سهم خود می‌تواند بهینه‌سازی، ایمنی و کاهش هزینه‌های سیستم را در پی داشته باشد. اعضا امیدوار هستند که الکتریکی‌سازی گرما و حمل‌ونقل از یک سو و فراوانی منابع انرژی توزیعی متصل به خودروهای الکتریکی، انرژی خورشیدی و ذخیره باطری از سوی دیگر، افزایش انعطاف‌پذیری مورد نیاز برای تحقق هدف صفر انتشار کربن بریتانیا را در پی داشته باشد. در واقع، پروژه ذکر شده درک چگونگی عملکرد دوقلوی دیجیتال را در طراحی و تکامل یک سیستم به پیچیدگی شبکه‌های الکتریسیته بریتانیا در زمان واقعی را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد داد.

بهره‌گیری از فناوری دوقلوی دیجیتال برای تحقق هدف کربن‌صفر بریتانیا

کد خبر 571921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.