رسیدگی به چالش‌های ۲۰ساله محله وکیل‌آباد مشهد

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد گفت: تلاش مدیریت شهری برای رفع مشکلات محله وکیل‌آباد در اولویت است؛ امیدواریم با اراده بین‌دستگاهی و مشارکت شهروندان، این برنامه مهم و رسیدگی به چالش‌های ۲۰ساله این محله محقق شود.

مجید طهوریان‌عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به تلاش مدیریت شهری مشهد برای رفع مشکلات محله وکیل‌آباد، اظهار کرد: این محله در منطقه ۱۲ شهری مشهد واقع شده است که با سه کلان‌مسئله مواجه است؛ نکته اول اسناد مالکیتی شهروندان است که به مجموعه‌های برون‌سازمانی از شهرداری از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: عضو کمیته نظارتی منطقه ۱۲، بازدیدهای میدانی را از منطقه وکیل‌آباد انجام داده و مسائل و مشکلات شهروندان در این منطقه در دو سطح خرد و کلان، دسته‌بندی شده است. در بازدیدهای انجام شده، قرار بر این بوده تا فرماندار مشهد مسئول پیگیری بحث تعیین تکلیف اسناد شهروندان شود.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد تصریح کرد: یک بخش از اسناد مالکیتی این منطقه دستگاه‌هایی مانند ستاد شاهد و ستاد فرامین امام مرتبط می‌شود که با اختلافاتی مواجه است؛ بخش دیگری از اسناد مورد اختلاف نیست، اما محله وکیل‌آباد محدودیت‌هایی داشته و اسناد به آن‌ها تعلق نگرفته است؛ در این راستا فرماندار قول مساعد برای پیگیری داده است تا قفل اسناد مالکیتی باز شود.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به درخواست‌های شهروندان، رفع بخشی از نیازها و دغدغه‌ها نیازمند حضور مسئولان شهری و استانی است، گفت: در دیداری که با نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و به ویژه حجت‌الاسلام پژمان‌فر برگزار شد، درخواست شد تا بنا به تقاضای شهروندان، در محله وکیل‌آباد حضور یافته تا بتوانیم با همراهی استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد، گره ۲۰ ساله‌ای که ساکنان این مناطق با آن مواجه هستند را رفع کنیم.

طهوریان‌عسکری خاطرنشان کرد: مدیران استانی و شهری از محله وکیل‌آباد بازدید کردند، این محله به طور قطعی به مسجد و حسینه بزرگ، مدرسه در مقطع دوره دوم ابتدایی و فضای سبز، تفریحی و ورزشی نیاز دارد؛ با توجه به برنامه‌هایی که شهرداری برای رفع این مسائل پیش‌بینی کرده است، این دغدغه و نیازها رفع می‌شود.

سرانه خدماتی در وکیل‌آباد پایین است

وی با بیان اینکه نکته دوم به پایین بودن سرانه خدماتی در این منطقه مربوط می‌شود، اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن حدود هشت هزار نفر از شهروندان در این منطقه، تنها یک مسجد و یک مدرسه ابتدایی وجود دارد که این امکانات جواب‌گوی نیاز آن‌ها نیست؛ این در حالی است که فضای ورزشی و تفریحی در این منطقه وجود ندارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی مشهد اظهار کرد: پیش‌بینی شده است که در قالب پروژه‌های ۱۰ میلیارد تومانی، زمین‌هایی با هدف ایجاد فضای ورزشی برای ساکنان این محله تملک شود، سومین نکته هم مرتبط با طرح تفصیلی محله وکیل‌آباد است که این طرح متناسب با خواسته و نیاز مردم بومی نیست.

وی ادامه داد: در این راستا قرار شده است که با یاری استانداری خراسان رضوی، ریاست کمیسیون ماده ۵ و مشارکت شهروندان در بحث و جمع‌آوری اطلاعات اولیه، نیازهای آنها در این بخش رفع شود و مسیرهای دسترسی و راه‌های محلی نیز باز خواهد شد.

طهوریان عسکری خاطرنشان کرد: در این صورت مدیریت شهری مشهد می‌تواند خدمات شایسته‌ای را برای شهروندان پس از گذشت ۲۰ سال، به همت شورای ششم و درایت شهردار مشهد ایجاد کند، سه سال زمان پیش روی است و امیدواریم با اراده بین دستگاهی و مشارکت شهروندان این برنامه مهم و رسیدگی به چالش‌های این محله محقق شود.

کد خبر 571920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.