ایجاد تسهیلات برای احداث کتابخانه در مساجد قم

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شهرداری برای احداث مساجد علاوه‌بر تسهیل در مباحث تجاری، در احداث کتابخانه در مساجد نیز هیچ‌گونه هزینه‌ای در زمینه صدور پروانه و سایر خدمات دریافت نمی‌کند.

محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به کمک نیم درصدی مجموعه مدیریت شهری قم در راستای توسعه کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: حجم کمک‌های نقدی و غیرنقدی شهرداری قم در توسعه کتابخانه‌های شهری بسیار بیشتر از مقدار مشخص‌شده، بوده است.

وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری در احداث کتابخانه‌های عمومی بیشترین همکاری و تعامل را دارد و شهرداری قم طی سال‌های اخیر حدود ۱۰ میلیارد تومان تخفیف در مباحث مربوط به آتش‌نشانی و سایر امور به کتابخانه عمومی آیت‌الله مرعشی نجفی (ره) اعمال کرده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: در حال حاضر با کمبود کتابخانه عمومی در پردیسان روبه‌رو هستیم و در شرایط فعلی حدود چهار هزار متر زمین در نزدیکی دانشگاه شهاب دانش برای احداث کتابخانه مناسب است و مقدمات اولیه آن طی سال‌های اخیر با دفتر آیت‌الله سیدعلی سیستانی از مراجع تقلید انجام شده است.

وی در خصوص ایجاد تسهیلات برای احداث کتابخانه در مساجد قم، گفت: شهرداری قم در احداث مساجد علاوه‌بر تسهیل در مباحث تجاری، در احداث کتابخانه در مساجد نیز هیچ‌گونه هزینه‌ای در زمینه صدور پروانه و سایر خدمات دریافت نمی‌کند.

کد خبر 571885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.