لزوم اصلاحات ساختاری در شهرداری اهواز

معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز گفت: تنها راه برون‌رفت از وضع موجود و حرکت به‌سمت وضعیت مطلوب، ایجاد اصلاحات در ساختار و سیستم است.

مهدی آذربایجانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به نارضایتی تعدادی از همکاران شاغل در شهرداری از تبعیض و برخی امتیازاتی که به افراد خاص داده می‌شد، در گام نخست، مجوزهای غیرقانونی افراد به اصطلاح نورچشمی لغو شد.

وی افزود: موضوعاتی همچون وضعیت خانه‌های سازمانی محول شده به همکاران در شهرداری بررسی شده است و ازآنجاکه این خانه‌ها در اختیار همه رده‌ها نبود، با توجه به مصوبات شورای اسلامی شهر اهواز تا حد زیادی عدالت در توزیع آن‌ها برقرار شد.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز ادامه داد: برای اصلاح نحوه حقوق و دستمزد و تأثیر عملکرد بر پرداختی‌ها، یک فرمول پیشنهاد شد که علاوه بر افزایش‌های قانونی، بخشی نیز بر اساس قانون به عنوان پاداش عملکرد پیش‌بینی شود؛ این موضوع جهت بررسی با مدیران مطرح شده است، هر چند بعضی اخبار اشتباه با نیات خاص مبنی بر کسر حقوق قانونی همکاران منتشر و باعث نگرانی آن‌ها شد.

وی ضمن تکذیب شایعه کسر حقوق، گفت: به همکاران این اطمینان داده شده است که کسر حقوق شایعه‌ای بیش نیست و با توضیح روش جدید، موضوع برای آن‌ها شفاف شد و حداقل افزایش‌ها در سال جدید ۴۰ درصد خواهد بود.

آذربایجانی با توضیح علت افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارکنان، تصریح کرد: بخشنامه حقوق و دستمزد، افزایش حقوق برای کارگاه‌های دارای طبقه‌بندی را ۳۸ درصد به اضافه یک مبلغ ثابت و ۵۷ درصد برای دریافتی حداقل حقوق‌ها در نظر گرفته است. در همین راستا قرار شد اداره کل منابع انسانی، منطقه به منطقه و سازمان به سازمان همکاران را توجیه کند و چنان‌چه طرح اشکالی دارد که خللی به معیشت همکاران وارد می‌کند، آن را اصلاح و اعمال کند.

وی تاکید کرد: تنها راه برون‌رفت از وضع موجود و حرکت به سمت وضعیت مطلوب، اصلاحات در ساختار و سیستم به‌نحوی است که تأثیر نورچشمی‌ها به حداقل برسد و عدالت نسبی در همه موارد برقرار شود.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اهواز خاطرنشان کرد: تسویه‌حساب بیش از یک‌هزار میلیارد بدهی، اتمام پروژه‌هایی که بعضاً بیش از هشت سال زندگی مردم را مختل کرده است، جمع‌آوری بیش از ۲۵ هزار ماشین نخاله، اصلاح وضعیت نظافت، تعمیر چاله‌های خیابان‌ها، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد مشکل فاضلاب، دفع آب‌های سطحی و مسائل و مشکلات فراوان دیگر علاوه بر نیاز به همت جهادی و انقلابی، نیاز به اصلاحات ساختاری دارد.

وی با بیان اینکه به‌طور طبیعی برخی افراد که قبلاً منتفع و از بی‌نظمی بهره‌مند بودند، با انتشار شایعات و وارد کردن استرس به همکاران مانع اصلاحات ساختاری می‌شوند، تصریح کرد: علاوه بر لزوم اصلاح حقوق، وضعیت ارائه بسته‌های رفاهی به هیچ عنوان شایسته همکاران نبوده است؛ لذا تلاش می‌کنیم شهرداری اهواز نیز به سطح سایر ارگان‌ها برسد.

کد خبر 571818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.