از فروش ۹۰ میلیونی نیمار تا حراج ۳۶۰ میلیونی مدال طلای وزنه برداری!

در بسته خبری ورزش جهان این هفته خبرهای مختلفی به چشم می خورد که خواندن آن خالی از لطف نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق معمول هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است

* فدراسیون جهانی شنا (فینا) اوگنی ریلوف، شناگر طلایی روسیه مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دلیل حمایت از کشورش در جنگ با اوکراین را به مدت ۹ ماه از حضور در کلیه مسابقات محروم کرد.

* مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتواین فصل در این تیم آماری خیرکننده ای از خود به جای گذاشته است. او تا اینجای فصل در ۲۸ بازی در لیگ پرتغال برای پورتو ۱۸ گل به ثمر رسانده و ۱۲ پاس نیز گل داده است. رسانه Matchday۳۶۵ با ارائه آماری به معرفی برترین گلزنان ۷ لیگ معتبر فوتبال جهان پرداخت، که مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو نیز در جایگاه هشتم این لیست قرار دارد.

* در فینال رقابت‌های پومسه قهرمانی جهان تیم ملی پومسه مردان کشورمان مغلوب اسپانیا شد و نایب قهرمان جهان شد.

* مهدی علی سرمربی تیم شباب الاهلی گفت: در اینکه مهدی قایدی استعداد دارد شکی نیست، اما بازیکنی که شب و روز کارش و فکرش تفریح است، نیازی نمی‌بینم در تیمم باشد. در حال حاضر تیم خوبی داریم و درحال نتیجه گیری هستیم و دیگر نیازی به قایدی نداریم.

* دیدار فینال جام حذفی فوتبال اسپانیا موسوم به کوپا دل ری میان تیم‌های فوتبال رئال بتیس و والنسیا برگزار شد و ۲ تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه به تساوی یک بر یک رسیدند. در ضربات پنالتی این رئال بتیس بود که موفق شد با نتیجه ۵ بر ۴ به پیروزی برسد و جام قهرمانی را از آن خود کند.

* در روز پایانی مسابقات پومسه قهرمانی جهان، نادر خدامرادی پومسه رو کشورمان در بخش انفرادی رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال توانست در فینال این مسابقات با کسب نتیجه ۷/۴۷ بر ۷/۳۸ دونگ کیو سئو نماینده کره جنوبی را شکست دهد و مدال طلا را کسب کند.

* طبق اعلام سایت «الکره العراقیه»، عماد رضا، مربی تیم ملی فوتبال جوانان عراق، حین قایق سواری در کوفه قایق او دچار واژگونی می‌شود و او دچار شکستگی خفیف در ناحیه جمجمه‌اش شده و در بیمارستان بستری می‌شود، او البته حالا مرخص شده و در خانه حضور دارد.

* سازمان جهانی پاراوالیبال در جدیدترین خبر خود اعلام کرد که هادی رضایی مدیر تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران به عنوان عضو دائم این سازمان انتخاب شده است.

* ملیحه حصارخانی، قهرمان معلول وزنه‌برداری کشورمان که مدال طلای خود را برای آزادی زندانیان غیرعمد با قیمت پایه ۳۶۰ میلیون تومان به مزایده گذاشته بود، از سوی یک خیر مدرسه ساز این مدال با رقم ۶۱۰ میلیون تومان خریداری شد.

* ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) اعلام کرد، محمد نیری ورزشکار رشته وزنه برداری به دلیل مثبت شدن تست دوپینگش به مدت ۳ سال از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد. این وزنه بردار از ماده ممنوعه "دروستانولون" که از دسته استروئیدهای آنابولیک می‌باشد، استفاده کرده است.

* بعد از اینکه چینی‌ها تصمیم گرفتند به دلیل شیوع ویروس کرونا از میزبانی رقابت‌های وزنه برداری انصراف دهند، فدراسیون جهانی هم اوایل امسال فراخوانی را برای انتخاب مجدد میزبان مسابقات قهرمانی جهان در سال جاری منتشر کرد که کلمبیا یکی از ۸ کشور عضوی بود که برای میزبانی این مسابقات اعلام آمادگی کرد و در نهایت فدراسیون جهانی وزنه برداری بعد از آرای زیادی که این کشور کسب کرد میزبانی مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان را به این کشور سپرد. با اعلام فدراسیون جهانی وزنه برداری مسابقات قهرمانی جهان از اواخر آذر ماه آغاز می‌شود و تا اوایل دی ادامه خواهد داشت.

* به نقل از سایت تیم میلان، دولت بحرین اعلام کرد که یک شرکت سهامی خصوصی مستقر در این کشور در حال مذاکرات انحصاری برای خرید آث میلان، قهرمان هفت دوره اروپا است که قیمت پیشنهادی، یک میلیارد و صد میلیون یورو اعلام شده است.

* دادگاه حکمیت ورزش طی یک اعلامیه‌ای باز هم صدور رأی شکایت استراماچونی، سرمربی ایتالیایی سابق استقلال را به تعویق انداخت و به تاریخ ۲۰ می (۳۰ اردیبهشت) موکول کرد. پیش از این چند نوبت تاریخ صدور رأی این پرونده به تعویق افتاده بود.

* دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الدحیل قطر در هفته پایانی لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه ملک عبدالله شهر بریده عربستان برگزار شد. در نهایت این بازی با نتیجه پنج بر دو به نفع تیم فوتبال الدحیل به پایان رسید و تیم سپاهان با این شکست از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد.

* در هفته ششم لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال فولاد به مصاف شباب الاهلی امارات رفت و با تساوی یک بر یک متوقف شد. شاگردان نکونام با این نتیجه ۱۲ امتیازی شدند و به همراه شباب الاهلی ۱۰ امتیازی به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شدند. با حذف سپاهان از این مسابقات، اکنون فولاد تنها نماینده ایران در مرحله یک شانزدهم نهایی است.

* دیدار فینال جام حذفی فوتبال ایران میان تیم‌های فوتبال نساجی مازندران و آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی برگزار شد. نساجی مازندران در این دیدار به پیروزی یک بر صفر رسید و ضمن قهرمانی، جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم به دست آورد.

* اتحادیه باشگاه‌های اروپا (ECA) آمادگی دارد از طرح برگزاری ۲ مرحله نهایی دریک شهر و به مدت یک هفته حمایت کند بر اساس این طرح مرحله نیمه نهایی به صورت تک مسابقه خواهد بود. ظاهراً باشگاه‌های برجسته اروپا هم از فرمتی مشابه صحبت کرده‌اند، اما یوفا در مورد این اصلاحات هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است.

* به گزارش اسکای اسپورت و نقل از روزنامه آس اسپانیا، باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن فرانسه ممکن است نیمار مهاجم برزیلی خود را در نقل و انتقالات تابستانی به قیمت ۹۰ میلیون یورو بفروشد.

* به گزارش روزنامه سان، وین رونی بازیکن سابق تیم ملی انگلیس در صدر فهرست نامزدهای سرمربیگری باشگاه لیگ برتری برنلی انگلیس قرار دارد. اواسط آوریل، برنلی شأن دایچ را که از سال ۲۰۱۲ هدایت این باشگاه را برعهده داشت، اخراج کرد.

* یک منبع آگاه از باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که مهدی عبدی مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به علت حضور در جشن قهرمانی تیم فوتبال نساجی مازندران در ورزشگاه آزادی، با تصمیم گل محمدی اجازه تمرین با اعضای تیم را پیدا نکرد.

* طبق اعلام باشگاه لیورپول قرارداد یورگن کلوپ سرمربی آلمانی این تیم که تا ۲۰۲۴ اعتبار داشت، تا سال ۲۰۲۶ تمدید شد. قرمزها با روند عالی خود، امسال شانس کسب چهارگانه دارند.

کد خبر 571625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.