علائم ابتلا به امیکرون در کودکان چیست؟

کارشناسان می‌گویند با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ در کودکان طی روزهای اخیر لازم است پروتکل بهداشتی کووید-۱۹ بیش از پیش رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با افزایش موارد ابتلاء به کووید -۱۹ در کودکان طی روزهای اخیر، کارشناسان می‌گویند که لازم است پروتکل بهداشتی کووید -۱۹ بیش از پیش رعایت شود.

با افزایش موارد ابتلاء به کووید در کودکان در دهلی و نویدا در بحبوحه ظهور نوع XE، زیرمجموعه جدید امیکرون، والدین خواستار توقف کلاس‌های مدارس و بازگشت به حالت یادگیری از راه دور برای کودکان کوچک خود هستند.

براساس آخرین گزارش‌ها، بیش از ۳۰ درصد از ۱۰۷ مورد جدید کووید -۱۹ در گوتام بود ناگار اوتار پرادش در میان کودکان گزارش شده است. طی روزهای گذشته، چندین مدرسه نویدا کلاس‌های حضوری را برای چند روز به دلیل ابتلاء به کووید در میان بچه‌ها متوقف کرده‌اند. با این حال، کارشناسان می‌گویند که نیازی به وحشت نیست، زیرا علائم در کودکان اغلب خفیف است و کودکان با درمان به موقع بهبود می‌یابند. فرد باید مراقب علائم آنفولانزا یا دستگاه گوارش مانند اسهال، استفراغ یا درد معده باشد.

گفته می‌شود که نوع XE نسبت به سویه‌های قبلی کووید -۱۹ مسری‌تر است و جمعیت واکسینه نشده که عمدتاً از کودکان تشکیل شده‌اند باید تمام اقدامات لازم را برای محافظت در برابر عفونت انجام دهند.

«آوی کومار»، مشاور ارشد، پزشکی در دهلی نو می‌گوید: «علائم در کودکان عموماً خفیف است و شامل علائم دستگاه تنفسی فوقانی مانند تب، آبریزش بینی، درد گلو، بدن درد و سرفه خشک است».

وی به والدین توصیه می‌کند، ایمنی کودکان خود را تقویت و آن‌ها را واکسینه کنند. متخصصان می‌گویند پیروی از یک سبک زندگی سالم، خوب خوردن و خوابیدن، پیروی از اقدامات بهداشتی می‌تواند به جلوگیری از شیوع بیماری کمک کند. کودکانی که واجد شرایط واکسیناسیون هستند باید در اسرع وقت واکسینه شوند.

به گزارش ایمنا، بیماری شدید ناشی از کووید -۱۹ در کودکان حتی با امیکرون نادر است، اما باید توجه کرد که افزایش سریع و قابل توجه موارد، نکته هشدارآمیز برای پزشکان اطفال است، زیرا موارد ابتلای بیشتر، به ناچار منجر به بستری بیشتر در بیمارستان‌ها می‌شود، بعضی از عواملی که ممکن است باعث افزایش شناسایی بیشتر مبتلایان امیکرون شود، عبارتند از: افزایش قابلیت انتقال نوع امیکرون و بیشتر در دسترس بودن آزمایش کووید از جمله تست خانگی.

کد خبر 571449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.