دستور آزادسازی تهیه طرح جامع برای استفاده عمومی از دولت‌خانه صفوی قزوین

سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _چهارشنبه هفتم اردیبهشت_ با حضور در مجموعه تاریخی دولت‌خانه صفوی شهر قزوین از نزدیک در جریان مشکلات توسعه این بنا قرار گرفت.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی در این بازدید دستور آزادسازی این مکان از سوی مراکز و نهادهای دولتی که در بخشی از آن مستقر هستند را صادر کرد.

وی با تاکید بر لزوم آزادسازی این مکان، به ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان استان قزوین دستور داد جابجایی لازم را در اماکن خود انجام دهند تا این بنای تاریخی آزاد و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور استفاده از مجموعه دولت‌خانه صفوی را نیازمند مرمت جدی خواند و خطاب به مسئولان استانی اظهار کرد: برای تمام هفت هکتار این مکان برنامه‌ریزی و طرحی جامع تهیه شود.

رئیسی به اشاره به خیانت خاندان پهلوی در نحوه نگهداری این مکان تاریخی خاطرنشان کرد: به نحو مناسبی به مردم اطلاع‌رسانی شود که خاندان پهلوی چگونه این اثر تاریخی را از بین بردند.

وی ادامه داد: اگر به مواریث فرهنگی توجه نکنیم، این سرمایه های ارزشمند از بین می‌روند؛ لذا باید این مواریث و اماکن تاریخی مورد استفاده قرار گیرد و فضای مفرحی برای مردم در این مکان ایجاد شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایجاد اماکن گردشگری در هر منطقه باید در کنار بناهای تاریخی همان منطقه و با حفظ هویت آن بناها باشد، تصریح کرد: شناساندن این آثار تاریخی، مرمت، آزادسازی توسط دستگاه‌های متولی و تداوم پژوهشهای علمی در این مکان از اقداماتی است که باید دنبال شود.

رئیسی با اشاره به اهمیت وجود این مکان تاریخی در مرکز شهر قزوین گفت: احیای میراث فرهنگی اینگونه نیست که درب آنجا بسته باشد، زیرا اگر از این اماکن استفاده نشود، این مواریث میرا می‌شود و نباید با رها کردن مراکز تاریخی به میرایی این اماکن کمک کرد.

کد خبر 571399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.