نقش مراکز علمی  استان قزوین در مسیر پیشرفت کشور

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان قزوین برای پیشرفت گفت: از جمله نعمت‌هایی که خداوند به استان قزوین مرحمت کرده مراکز علمی فعالی است که در مسیر رشد کشور نقش‌آفرین هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر امروز _چهارشنبه هفتم اردیبهشت_ در بدو ورود به استان قزوین، اظهار کرد: برای بنده و همراهانم توفیقی است که در استان قزوین هستیم. این استان شهید پرور قریب به سه هزار شهید و هفت هزار ایثارگر دارد که لازم است به همه شهدا و خانواده‌های شهدا، فلاسفه و بزرگان این استان ادای احترام کنم.

رئیس جمهور افزود: انجام این سفر لازم بود، اما به آن شکل که باید دلنشین باشد، نیست زیرا شرایط کرونایی اجازه نمی‌دهد در اجتماعات مردم شرکت کنم و به مردم عزیزمان در این استان عرض سلام، ادب و احترام داشته باشم.

رئیسی تصریح کرد: استان قزوین استانی تاریخی است و از همه مهم‌تر اینکه در عرصه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، خوش درخشیده است.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های فراوان استان قزوین برای پیشرفت تصریح کرد: این استان یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است و مهم‌ترین ظرفیت آن نیروی انسانی تحصیلکرده و کارآمدی است که در این استان وجود دارد.

رئیس جمهور با اشاره به آشنایی خود با کاستی‌ها و اولویت‌های استان قزوین گفت: به امید خدا بعد از سفر وزرا به نقاط مختلف استان در شورای اداری گزارش سفر و مصوبات آن اعلام خواهد شد.

رئیسی تأکید کرد: دولت مصمم است در دور اول سفرهای استانی اولویت‌ها و مسایل را شناسایی و نسبت به آنها تصمیم‌گیری کند. طبیعتاً در دور اول سفر امکان حل و فصل همه مشکلات وجود ندارد، اما می‌شود اولویت‌ها را شناسایی و نسبت به رفع مشکلات در استان تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: از جمله نعمت‌هایی که خداوند به استان قزوین مرحمت کرده است مراکز علمی فعالی است که برای رشد کشور نقش‌آفرین هستند.

رئیسی با گرامیداشت یاد و نام مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی، تصریح کرد: آقای ابوترابی چهره‌ای نامدار و مقاوم و روحانی‌ای الهام‌بخش برای همه آزادگان بود.

کد خبر 571358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.