۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴
تورم استان اصفهان ۳۹.۹ درصد شد

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی و نرخ تورم خانوارهای شهری و روستایی و کل خانوارهای کشور و استان اصفهان در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی و نرخ تورم خانوارهای شهری و روستایی و کل خانوارهای کشور و استان اصفهان در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ منتشر شد.

نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای کشور و استان

منظور از نرخ تورم نقطه‌ای، درصد تغییر عدد شاخص قیمت، نسبت به ماه مشابه سال قبل است. نرخ تورم نقطه‌ای کشور و استان در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به ترتیب به عدد ۳۵.۶ و ۳۵.۵ درصد رسیده است؛ یعنی خانوارهای کشور و استان به طور میانگین ۳۴.۷ و ۳۵.۵ درصد بیشتر از فروردین ۱۴۰۰ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای فروردین‌ماه ۱۴۰۱ کشور و استان در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۰.۹ واحد درصد افزایش و بدون تغییر بوده است.

نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور و استان

منظور از نرخ تورم ماهانه، درصد تغییر عدد شاخص قیمت نسبت به ماه قبل است. نرخ تورم ماهانه کشور و استان در فروردین ۱۴۰۱ به ۳.۳ و ۳.۵ درصد رسیده که در مقایسه با همین اطلاع در دو واحد درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم سالانه خانوارهای کشور و استان

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است. نرخ تورم سالانه کشور و استان در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برای خانوارها به ۳۹.۲ و ۳۹.۹ درصد رسیده که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل، یک واحد درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 571274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.