سبز پوشی یکپارچه بورس

بازار بورس امروز با رشد ۱۵ هزار ۵۲۲ واحدی توانست به محدوده یک میلیون ۵۲۲ هزار ۷۷۵ واحد برسد، در بازار بورس ۲۴۹ نماد و در بازار فرابورس ۱۵۰ نماد روند مثبت داشتند، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۷۶ واحدی به محدوده ۲۰ هزار ۹۰۲ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار امروز شاهد افزایش پله‌ای تقاضا در کلیت خود بود و در اکثر نمادها و گروه‌های بازار شاهد بهبود تقاضا و رشد قیمت بودیم، گروه‌های خودرویی، شیمیایی، سرمایه گذاری و پالایشی بیشتر مورد تقاضا بودند، ارزش و حجم معاملات نیز بهبود پیدا کرد و شاهد خروج پول از صندوق‌های درآمد ثابت بودیم.

بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب فارس، تاپیکو، شپنا، شستا، نوری، شبندر و خودرو بودند و نمادهای جم، شپدیس، وبانک، خاهن، وصندوق و کگل بیشترین تأثیر منفی را بر بازار امروز داشتند اما در مجموع وزن اثر مثبت بیشتر بود و منجر به رشد شاخص کل شد.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با رشد ۱۵ هزار ۵۲۲ واحدی به سطح یک میلیون ۵۲۲ هزار ۷۷۵ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد ۴ هزار ۷۹۶ واحدی در سطح ۴۱۰ هزار ۳۱۰ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار رشد ۱.۰۳ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۱.۱۸ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۲۴۹

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۱۹

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۷۶ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۹۰۲ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۳۷ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۵۲

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۹۲

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۶۵ هزار ۲۵۲ و ۴۶ هزار ۱۱۴ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۱۲ میلیارد ۶۱۱ و ۲ میلیارد ۷۳۸ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱- خساپا

۲- پالایش

۳- خودرو

۴- شپنا

۵- دارایکم

بیشترین حجم معامله

۱- خساپا

۲- خودرو

۳- شستا

۴- خپارس

۵- فاراک

وضعیت تکنیکالی شاخص کل

حمایت: یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد

مقاومت: یک میلیون ۵۵۰ هزار واحد.

پیش بینی: حرکت تا محدوده یک میلیون ۵۵۰ هزار واحدی، رشد شاخص کل با رشد ارزش معاملات همراه است که نشانه تداوم روند صعودی است.

مهم ترین‌های بازار

محکومیت مادام‌العمر مدیران بورسی دولت قبل

هشت تن از اعضای هیأت مدیره شرکت بورس تهران در دولت قبل به سلب صلاحیت دائم از تصدی سمت مدیریت در بورس‌ها و تشکل‌های خود انتظام محکوم شدند.

آذرماه سال گذشته سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره دستور رئیس قوه قضائیه برای پیگیری موضوع بورس گفت: همکاران ما در سازمان بازرسی قبلاً بازرسی‌هایی را انجام داد بودند و اقدام به هشدار و پیشنهادات به وزارت اقتصاد و سازمان بورسی کرده بودند، اما از آنجایی که به این موارد توجه نشده بود برخی مسئولان حکم بدوی گرفته‌اند.

البته برای برخی از مسئولان سابق بورس و اقتصاد و دارایی پرونده‌ای در سازمان بازرسی مطرح است و اگر توضیحات کافی نباشد پرونده به مرجع قضائی می‌رود و هم‌اکنون بازرسی از سازمان بورس در حال انجام است.

برخی از مسئولین محکوم شدند، البته حکم در مرحله بدوی است و هنوز قطعی نشده است.

پنج میلیون جامانده تا پایان امسال سهام عدالت می‌گیرند

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: در مرحله اول پوشش جاماندگان سهام عدالت اولویت با تحت پوششان کمیته امداد، بهزیستی و رزمندگان است که دولت باید در فاز اول تا پایان سال این اقشار را صاحب سهام کند.

عوارض صادرات محصولات فولادی تعدیل شد

نبشی، ناودانی و میلگردهای کلاف فولادی از پرداخت عوارض بر صادرات معاف شدند. همه محصولات فولادی مشمول کاهش یک پله‌ای عوارض صادراتی شدند به طوری که تا ۵ درصد افزایش قیمت صادراتی نسبت به نرخ مبنا، هیچ گونه عوارض صادراتی به کالاها تعلق نمی‌گیرد

دامنه نوسان تا پایان سال ۱۰ درصدی می‌شود

مجید عشقی رئیس سازمان بورس گفت: حذف کامل دامنه نوسان نیازمند الزاماتی است که در موقعیت فعلی بازار، شرایط اجرای آن فراهم نیست. هدف ما این است که دامنه نوسان را تا پایان سال ۱۴۰۱ به ۱۰ درصد افزایش دهیم. در خصوص معامله رمزارزها صندوقی پیشنهاد شده که قرار است به‌صورت آزمایشی در سندباکس اجرایی شود، اکنون اقدامات آن انجام‌شده و این صندوق‌ها در صورت تأیید مسائل فقهی راه‌اندازی خواهند شد. بحث سهام عدالت متوفیان و وراث آن و نیز سودهایی که داشتند، امسال تعیین تکلیف می‌شود. اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای آغاز فروش سهام عدالت اعلام کرد.

ایران خودرو و سایپا در لیست واگذاری قطعی سال ۱۴۰۱

امیرآبادی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برگزاری نشست هیئت واگذاری با حضور خاندوزی در محل وزارت اقتصاد، گفت: در این نشست لیست شرکت‌های قابل واگذاری بررسی و مورد تجدید نظر قرار گرفت و در ادامه بسیاری از شرکت‌های دولتی و مقداری از اموال دولت در لیست نهایی واگذاری‌ها قرار گرفتند. این واگذاری‌ها مربوط به اموال و دارایی‌های مرتبط با وزارتخانه‌های مختلف است، از جمله واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکت زیرساخت توسعه و نگهداری ورزشگاه‌ها، شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از زیرمجموعه وزارت صمت، شرکت‌هایی مانند شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه و بسیاری دیگر از اموال و دارایی‌های دولتی در لیست واگذاری سال ۱۴۰۱ به صورت قطعی قرار گرفت.

شاملا پس از فروش فوق العاده ای که اسفند داشت در فروردین فروش خاصی نداشته است

شرکت در فروردین ۲۰ میلیارد فروش داشته است. در اسفند یک سوپر فروش ۷۲ میلیاردی داشت و متوسط فروش سال ۱۴۰۰ شرکت ۵۰ میلیارد بوده است.

مقدار تولید متوسط شرکت ۱۵,۶۰۰ تن سدیم سولفات است که در ماه مورد گزارش ۱۵,۸۸۶ تن تولید گزارش کرده است. بزرگترین تولیدکننده سدیم سولفات خاورمیانه در سال گذشته فروش‌هایی در حد تولیدات داشته و در مجموع ۱۸۳ هزار تن فروش داشت. در فروردین چهار هزار تن سولفات سدیم فروخته است. در سال گذشته نرخ فروش در بازه ۲,۵۵۰ تا ۲,۸۵۰ تومان بوده است. نرخ فروش فروردین نیز ۲،۸۴۰ گزارش شده است.

تحلیل بازار جهانی پلی پروپیلن

تمایلات در بازار پلی پروپیلن آسیا در هفته منتهی به ۲۰ آوریل تا حد زیادی نزولی باقی ماند، اگرچه قیمت‌های چین شرقی باعث شد محموله‌های داخلی ۲۰۰ یوان در هر تن افزایش یابد و به ۸۸۵۰ یوان برسد.

بازار چین هفته را با خوش بینی محتاطانه به دلیل اخباری مبنی بر از سرگیری فعالیت‌های تولید در شانگهای (در بحبوحه سخت گیری های شدید در جهت صفر شدن کرونا) آغاز کرد. صادرات چین اکنون با فشارهای هزینه‌ای ناشی قیمت‌های بالاتر بالادستی و کمبود تقاضا در برخی مناطق مواجه است. به خصوص به مناطقی مانند آسیای جنوب شرقی که تقاضا در آنجا ضعیف است و قیمت‌ها پایین است. بنابراین، با هزینه‌های حمل و نقل بالا، ممکن است اشتهای تجاری وجود نداشته باشد. موجودی تولیدکنندگان نسبتاً بالا باقی مانده زیرا تقاضای کلی همچنان به تأخیر ادامه می‌دهد و نرخ‌های تولید کارخانه در این هفته در حدود ۷۸ تا ۸۸ درصد ثابت بوده است. در هند نیز به دلیل قیمت‌های محلی بالا و محموله‌های چینی تقاضا در قیمت‌های فعلی کم است و خریداران در حال حاضر ترجیح می‌دهند از موجودی‌های خود استفاده کنند. نتیجتاً اصلاح قیمت‌های داخلی برای تحریک خرید مورد نیاز به نظر می‌رسد.

تحلیل بازار جهانی فولاد

این هفته، قیمت فولاد ساختمانی در بازار پکن-تیانجین- هبی ابتدا افزایش و سپس کاهش یافت و با افزایش کلی ۲۰ تا ۷۰ یوان / تن در مقایسه با هفته گذشته هفته را به پایان رساند. در این هفته، موجودی در منطقه پکن-تیانجین به کاهش ادامه داد اما تضاد بین عرضه و تقاضا در بازار زیاد نبود.

قیمت میلگرد در جنوب شرق آسیا در هفته جاری کاهش یافته است. اخیراً قیمت CIF میلگرد در سنگاپور حدود ۸۴۰-۸۵۰ دلار آمریکا در هر تن بوده است. اکثر خریداران در حال حاضر عجله‌ای برای ارسال ژوئن یا ژوئیه به دلیل سطح بالای موجودی در سنگاپور ندارند. معاملات در آسیای جنوب شرقی آرام تر بود و علاقه خرید ضعیفی وجود داشت زیرا خریداران منتظر حرکت بعدی بازار بودند. قیمت‌های صادراتی چین اندکی کاهش یافته و قیمت صادرات میلگرد ۸۳۴ دلار در هر تن ارزیابی شد که ۲ دلار در هر تن در هفته کاهش یافت. بازار میلگرد ترکیه در این هفته همچنان کساد بود و هم بازارهای داخلی و هم بازارهای صادراتی روند نزولی را نشان دادند. تقاضای داخلی در ماه رمضان کم است. اخیراً قیمت میلگرد در بازار اصلی تجارت داخلی ترکیه ۹۹۲-۱۰۳۲ دلار آمریکا به ازای هر تن با احتساب ۱۸ درصد مالیات بر ارزش افزوده بوده است که ۴۳ تا ۶۸ دلار آمریکا در هر تن در هفته به هفته کاهش یافته است. علاوه بر این، هزینه‌های بالای انرژی و نرم شدن قیمت واردات قراضه به کاهش قیمت میلگرد کمک کرد. اخیراً قیمت صادرات میلگرد ترکیه حدود ۹۳۰ دلار آمریکا در هر تن بوده است که نسبت به هفته قبل ۱۵ دلار در هر تن کاهش یافته است.

کد خبر 571129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.