صفحات پربازدید مجازی به یاری زاینده‌رود بیایند/حجم ضایعات سطح رودخانه بیش از تصور ماست!

رئیس کمیته ورزش‌های آبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان گفت: برای پاکسازی رودخانه‌های کوچک داخل شهر، مردم می‌توانند کمک کنند. از همین تریبون از اینفلوئنسرها، صفحات پربازدید مجازی و رسانه‌ها درخواست دارم این موضوع را برای شهروندان اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روزهای اخیر و پس از بازگشایی زاینده‌رود، هیئت انجمن‌های ورزشی و یکی از کمیته زیرمجموعه آن یعنی «ورزش‌های آبی»،با ایجاد گروه‌های خودجوش و داوطلبانه، تصمیم به پاکسازی سطح و حاشیه زاینده‌رود گرفت. علاوه بر آن قرار است پاکسازی رودخانه‌های داخل شهر که آن‌ها را به نام «مادی» می‌شناسیم، از سوی این کمیته و فعالان آن انجام شود.

«محمدرضا غزنوی» رئیس کمیته ورزش‌های آبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به این حرکت اظهار کرد: روزهای اخیر تصمیم گرفته شد سطح رودخانه را پاکسازی کنیم. درحال‌حاضر این فعالیت در حال انجام است و حجم ضایعات داخل رود بیش از تصور ماست. افرادی که در این کار دخیل هستند به دلیل این حجم بالا زحمات زیادی کشیده‌اند و بعضاً خستگی‌هایی را به بار آورده است.

وی ادامه داد: برای انجام این اقدام، سعی کردیم از طریق فضای مجازی فراخوانی بدهیم و با استفاده از پدل بورد این کار را انجام دادیم. درواقع برای انجام این کار، این وسیله قطعاً مورد نیاز است و تا جایی که امکان‌پذیر بود، زباله‌ها و ضایعات سطح رودخانه جمع‌آوری شده است؛ اما به نظر می‌رسد با توجه به حجم زیاد نخاله‌ها، نیاز به امکانات بیشتری داریم.

تا جاری بودن زاینده رود فعالیت می‌کنیم

رئیس کمیته ورزش‌های آبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان اصفهان، تصریح کرد: سعی می‌کنیم تا زمانی که زاینده‌رود جاری است، این فعالیت ادامه داشته باشد. امیدوارم بتوانیم به پاک بودن سطح این رود، کمک خوبی داشته باشیم. روز گذشته ۱۰ نفر به ما کمک کردند و به دلیل نبود پدل بورد در اصفهان، بعید می‌دانم بتوانیم تعداد افراد کمک کننده را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم اصفهان درخصوص این حرکت خودجوش افزود: استقبال خوبی را از سوی شهروندان اصفهانی شاهد بودیم. درخواست‌های زیادی برای کمک و فعالیت‌های داوطلبانه داشتیم اما برای کمک آن‌ها نیاز به پدل بورد داریم که تعداد بیشتر در اصفهان موجود نیست.

مردم می‌توانند برای پاکسازی مادی‌های داخل شهر کمک کنند

غزنوی، درخصوص پاکسازی رودخانه‌های داخل شهر گفت: قرار است امروز و از ساعت ۹ صبح مادی نیاصرم را پاکسازی کنیم. شاید برای پاکسازی این رودخانه‌های کوچک داخل شهر مردم بتوانند کمک کنند. از همین تریبون از اینفلوئنسرها، صفحات پربازدید مجازی و رسانه‌ها درخواست دارم این موضوع را برای شهروندان اطلاع رسانی کرده تا شاهد کمک علاقه‌مندان باشیم.

وی با اشاره به کمک دیگر هیئت‌ها به این فعالیت اظهار کرد: هیئت قایقرانی و ریاست آن آقای قاضی عسگر قطعاً می‌توانند کمک خوبی به ما داشته باشند. از این هیئت هم برای حفظ زاینده‌رود و پاکسازی این رود زاینده دعوت به حضور در این حرکت داوطلبانه را داریم.

صفحات پربازدید مجازی به یاری زاینده رود بیایند/حجم ضایعات سطح رودخانه بیش از تصور ماست!

کد خبر 571117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.