۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
رودخانه زاینده‌رود سنددار شد

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان، از اخذ سند برای بستر رودخانه زاینده‌رود در محدوده شهر اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان، «احمدرضا صادقی» اظهار کرد: شرکت آب‌منطقه‌ای از حدود چهار سال پیش برای گرفتن سند رودخانه در واحد ثبتی جنوب اقدام کرد که با اهتمام همکاران بخش حقوقی و دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل، سند بستر رودخانه زاینده‌رود در ساحل سمت راست به مساحت ۲۳۹.۱۴ حد فاصل بند آبشار تا نیروگاه درچه در بهار ۱۴۰۰ صادر و اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه جهت اخذ سند بستر رودخانه زاینده‌رود در واحدهای ثبتی شرق و مرکز نیز اقدامات لازم صورت گرفته است، افزود: اسفندماه سال گذشته، سند بستر رودخانه زاینده‌رود در ساحل چپ از محدوده باغ گل‌ها تا پل دنارت به مساحت ۱۰۵.۵ هکتار در محدوده واحد ثبتی شرق به نام شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان صادر شد.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه اخذ سند رودخانه زاینده‌رود در واحد ثبتی مرکز، در دو بخش یک و چهار از دیگر اقدامات شرکت آب‌منطقه‌ای بوده است، اضافه کرد: سند بستر رودخانه زاینده‌رود در بخش یک واحد ثبتی مرکز حد فاصل پل مارنان تا پل چوبی (جویی) به مساحت ۳۰.۶۷ هکتار واقع در ساحل چپ زاینده‌رود و بخش چهار واحد ثبتی مرکز حد فاصل پل چوبی (جویی) تا باغ گل‌ها به مساحت ۱۷.۹۸ هکتار واقع در ساحل چپ رودخانه در فروردین ماه سال ۱۴۰۱ اخذ شد.

صادقی با بیان اینکه شرکت آب‌منطقه‌ای در تلاش برای اخذ سند بستر رودخانه زاینده‌رود در واحد ثبتی غرب از نیروگاه درچه تا پل شیری است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون نزدیک به ۷۰ درصد از بستر رودخانه زاینده‌رود در محدوده شهر اصفهان، دارای سند است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان در نظر دارد که برای اخذ سند کل بستر رودخانه زاینده‌رود در واحدهای ثبتی مختلف و در شهرستان‌ها درخواست ارائه دهد و با توجه به توافقنامه وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امید است که این روند تسریع شود.

به گفته مدیر دفتر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب‌منطقه‌ای اصفهان، با اخذ سند برای رودخانه زاینده‌رود از دست‌اندازی‌ها به حریم و بستر این رودخانه جلوگیری و تصرفات، محدود می‌شود.

کد خبر 571006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.