بانویی که به مبارزه با ضد انقلاب پرداخت

هر وقت همسرش را ملاقات می‌کرد، فقط یک توصیه برای او داشت: «مبادا در مقابل دشمن کم بیاوری و شکسته شوی، محکم و استوار در مقابل‌شان مقاومت کن و از عقاید و باورهایت دفاع کن، تسلیم شدن در برابر این عناصر فاسد، گناهی بزرگ و نابخشودنی است.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و حضور عناصر ضدانقلاب در منطقه، «فاطمه اسدی» برافروخته شد و زمانی که می‌دید آن‌ها به‌صورت علنی به تاراج نقد باورهای مردم پرداخته و نسبت به مسلمانان جفا می‌کنند، بیشتر نگران شد. از سویی دیگر، همسر او هم از سالکان طریق دین بود، در این زمینه با هم‌عقیده بودند؛ بنابراین آن‌ها تصمیم گرفتند تا برای مبارزه با سلطه ضدانقلاب به پا خیزند.

او و همسرش همکاری خود را با نیروهای سپاه و پیش‌مرگان مسلمان کُرد آغاز کردند. ضدانقلاب وقتی از ماجرا مطلع شد، همسرش را دستگیر و به زندان خود در روستای «نرگسله» انتقال داد. پس از دستگیری همسرش، فقر، فشار و تنهایی، مانع از مبارزه «فاطمه اسدی» با ضدانقلاب نشد، وی بسیار با جرئت و پر دل بود و در هرجایی که زمینه‌ای فراهم می‌شد، به افشای چهره ضدانقلاب می‌پرداخت.

او سختی‌های راه را بر خود هموار کرد و مرتب برای ملاقات همسرش به روستای «نرگسله» می‌رفت و برای آزادی همسرش نیز هیچ‌گاه به ضدانقلاب التماس نکرد و عقیده داشت که «این‌ها حقیرتر از آن هستند که من التماس‌شان کنم»؛ بنابراین هر وقت همسرش را ملاقات می‌کرد، فقط یک توصیه برای او داشت: «مبادا در مقابل دشمن کم بیاوری و شکسته شوی، محکم و استوار در مقابل‌شان مقاومت کن و از عقاید و باورهایت دفاع کن، تسلیم شدن در برابر این عناصر فاسد، گناهی بزرگ و نابخشودنی است.»

هفتم شهریور سال ۱۳۶۱، وقتی برای ملاقات همسرش رفت، با جسم نحیف او روبه‌رو شد؛ آثار شکنجه را به وضوح در جای‌جای بدنش دید؛ بنابراین با فریادی رسا، لب به اعتراض گشود.

دشمن وقتی دید که حیثیت نداشته‌اش بیشتر از همیشه بر باد رفته است، «فاطمه اسدی» را به داخل مقر خود و همسرش را هم به زندان برگرداند و در همان لحظه نیز دستور اعدام این زن پارسای آزاده را صادر کرد که او را در همان‌جا تیرباران کردند و به شهادت رساندند.

به گزارش ایمنا، شهید فاطمه اسدی، یکی از شهدای شاخص سال ۱۴۰۱ است که از سوی سازمان بسیج مستضعفین معرفی شد. سازمان بسیج مستضعفین از سال ۱۳۸۹ تاکنون در راستای معرفی شهدایی که نقش‌های ارزنده‌ای در صحنه دفاع مقدس یا جبهه مقاومت داشتند، اما کمتر به آنها پرداخته شده است، اقدام به معرفی این شهدا، تحت عنوان شهدای شاخص کرده است تا نسل فعلی که از دوران جنگ تحمیلی فاصله گرفته‌اند و نسل‌های آتی که مظاهر زنده دفاع مقدس را نخواهند دید، بتوانند از آن بهره‌های لازم را ببرند.

معرفی شهدای شاخص به صورت سالانه است و هر استان، شهید شاخص خود را در اقشار بیست‌گانه بسیج از جمله دانش‌آموزی، دانشجویی، اصناف، مهندسین، پزشکان، اساتید و رسانه به مخاطبان معرفی می‌کند.

ساخت نماهنگ، مستند، فیلم کوتاه، تهیه بروشور، انتشار کتاب، برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های گوناگون در سراسر کشور گوشه‌هایی از فعالیت‌هایی است که برای معرفی شهدای شاخص هر سال انجام می‌شود.

کد خبر 570995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.