توییتر در دستان ثروتمندترین فرد جهان

چند هفته پیش، ایلان‌ماسک با خرید ۹.۲درصد سهام توئیتر، به بزرگ‌ترین فرد سهام‌دار این شبکه اجتماعی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مذاکره میان هیئت‌مدیره توئیتر و ایلان‌ماسک تأیید شد؛ مذاکره‌ای که بسیاری آن را قدم نهایی برای تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ثروتمندترین فرد جهان می‌دانستند. حالا این گزارش‌ها تأیید شد و توئیتر به ایلان ماسک می‌رسد.

ماسک که قرار بود زمانی به هیئت مدیره توئیتر اضافه شود، حالا صاحب این شبکه اجتماعی شده تا در کنار ثروتمندانی مانند «جف بزوس» و «مایکل بلومبرگ»، یک رسانه محبوب را در اختیار داشته باشد.

در حالی هیئت مدیره توئیتر با فروش این شبکه اجتماعی به ماسک موافقت کرده است که پیش‌تر با فعال‌سازی رویکرد قرص سمی، به‌دنبال جلوگیری از چنین موضوعی بود؛ اما حالا پس از بررسی‌های لازم و البته اطلاع از تأمین شدن سرمایه ۴۶.۵ میلیارد دلاری توسط ماسک، پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان را پذیرفته است.

قرارداد فروش توئیتر به ایلان‌ماسک

ماسک، زمانی که پیشنهاد خرید توئیتر را مطرح کرد گفت، برای سهم ۵۴.۲۰ دلار می‌پردازد که ارزش کلی این شبکه اجتماعی را به نزدیک ۴۴ میلیارد دلار می‌رساند. حالا هیئت مدیره توئیتر به همین مبلغ رضایت داده‌اند و توئیتر به ثروتمندترین فرد جهان می‌رسد. درحال‌حاضر به‌طوردقیق نمی‌دانیم ایلان‌ماسک چه برنامه‌هایی برای توئیتر دارد؛ اما ثروتمندترین فرد جهان مدت‌هاست از آزادی بیان در این شبکه اجتماعی انتقاد می‌کند، البته در همین چند روز هم روی بهبود آزادی بیان در توئیتر تمرکز کرده بود.

علاوه بر آزادی بیان، احتمالاً الگوریتم توئیتر هم متن باز می‌شود تا شفافیت عملکردش بیشتر شود. از دیگر تغییرات احتمالی می‌توانیم به افزودن دکمه ویرایش توئیت‌ها اشاره کرد؛ قابلیتی که مدت‌هاست کاربران خواستار افزودن آن به توئیتر هستند.

کد خبر 570979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.