بیشتر فعالیت‌های قرآنی در استان اصفهان، مردمی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه قرآن مانور فعالان قرآنی استان است، گفت: بیشتر فعالیت‌های قرآنی سطح استان توسط بخش مردمی انجام شده است و این اقدامات هر سال باید در محیطی همچون نمایشگاه قرآن متبلور شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی عصر امروز _دوشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاحیه نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: پس از دو سال وقفه در برگزاری نمایشگاه قرآن که خسارتی بزرگ برای جامعه قرآنی بود، امسال با همت شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، شاهد برگزاری یک رویداد مهم فرهنگی و قرآنی در استان اصفهان هستیم.

وی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن مانور فعالان قرآنی استان است، تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های قرآنی سطح استان توسط بخش مردمی انجام شده است و این اقدامات هر سال باید در محیطی همچون نمایشگاه قرآن متبلور شود تا فعالان قرآنی بتوانند فعالیت‌های ارزشمند خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم طی بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت با تازه‌های قرآنی در ابعاد مختلف آشنا می‌شوند، گفت: این نمایشگاه در تحکیم خانواده در عرصه قرآن و نزدیک شدن به جامعه تراز اسلامی می‌تواند تأثیرات بسیار خوبی داشته باشد.

تلاش برای جذب جوانان در مؤسسات فرهنگی و قرآنی

حجت الاسلام والمسلمین مهدی فوقی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: مخاطب اصلی نمایشگاه قرآن و عترت، نوجوانان و جوانان هستند که باید توجه جدی به آنها داشته باشیم، زیرا تاکنون از این مخاطب غافل شده‌ایم.

وی تصریح کرد: تلاش زیادی برای جذب جوانان در مؤسسات فرهنگی و قرآنی در حال انجام است که امیدواریم منجر به قرآنی شدن این قشر از جامعه شود.

پرسش‌گری‌های جامعه با قرآن پاسخ داده شود

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه قرآن کریم مظهر کرامت الهی است، اظهار کرد: خداوند آورنده قرآن و انسان کریم است، کرامت فراتر از سخاوت است که هر نیازی را پاسخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیاز جامعه ما این است که پرسشگری‌ها با قرآن پاسخ داده شود، گفت: در مجموعه اداره اوقاف، ۷۷۸ وقف قرآنی به ثبت رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان رتبه‌های اول، دوم و سوم را در چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه کشوری کسب کرده است.

وی ادامه داد: افزایش عمق و محتوای ارائه شده در نمایشگاه قرآن و عترت اهمیت بیشتری نسبت به عرضه محصولات داشته است.

کد خبر 570860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.