مشارکت مردمی هدف اصلی تشکیل شوراها

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل گفت: به شوراهای اسلامی به عنوان بازوهای اصلی دولت قدرت بیشتری داده شود.

موسی طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شوراها با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و خود را خدمتگزار آنها می‌دانند.

وی افزود: یکی از شروط اصلی خدمتگزاری صادقانه به مردم، پرهیز از تمایلات جناحی و حزبی است. توجه به نیازها و دغدغه‌های جاری شهروندان از مقدمات یک تحول بزرگ شهری است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل تصریح کرد: قطعاً دخالت‌ها، جناح‌بندی‌ها و انگیزه‌های حزبی، گروهی، شخصی و طایفه‌ای در این وظیفه مهم، زهر مهلکی است که شوراها را از کار می‌اندازد و آن‌ها را کم‌سود و گاهی زیان‌بخش می‌کند.

وی اضافه کرد: استفاده از خرد جمعی و هم‌فکری در جهت پیشبرد سریع برنامه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، عمرانی و بهداشتی و جلب مشارکت‌های مردمی و از اهداف اصلی تشکیل شوراها است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: ماده (۱) قانون تشکیلات و وظایف و انتخابات شوراها، رسالت اصلی شوراها را تلاش در زمینه پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و بهداشتی و دیگر امور رفاهی شهر از طریق جلب مشارکت‌های مردمی با توجه به مقتضیات محلی می‌داند.

وی با بیان اینکه سلامت همه‌جانبه مدیریت شهری باید یکی از برنامه‌های مهم شورای اسلامی شهر باشد، افزود: همان‌طور که تأمین سلامت جسم و روان وظیفه وزارت بهداشت است، ایجاد محیط زیست سالم، معابر سالم و شهری بدون خشونت و توأم با آرامش نیز بر عهده مدیریت شهری است. باید با نگاه سلامت مدیریت شهری چالش‌های شهری را رفع و برای نیازهای شهروندان برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل اضافه کرد: شوراهای شهر و روستا به عنوان چشم و گوش مردم باید بر عملکرد مدیریت، برنامه و بودجه نظارت داشته باشند، به طور طبیعی بحث شفافیت مالی و گزارش آن به مردم جزو اولویت‌های شوراها خواهد بود.

طهماسبی اظهار کرد: تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید در شوراهای شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نهادینه و جاری شود تا شورای اسلامی شهر بتواند از تصمیمات خلق‌الساعه و هزینه‌تراشی و رفتارهای غیرقانونی در این زمینه مراقبت کند.

وی ادامه داد: انتظاری که شوراها از مسئولان دارند این است که به شوراهای اسلامی به عنوان بازوهای اصلی دولت، قدرت بیشتری داده شود تا بتوانند قابلیت‌های خود را در جهت پیشبرد اهداف و توسعه پایدار در شهرها و روستاها نشان دهند و جامعه شورایی تنها مکاتبه‌گر بین مردم و مسئولان نباشد.

کد خبر 570831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.