میزان مصرف و تجزیه‌ناپذیری پلاستیک به خانواده‌ها یادآوری شود

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند اثرگذار باشد، تذکر درباره نحوه مصرف پلاستیک به اهل خانواده است؛ همچنین تجزیه‌ناپذیری پلاستیک در زمین باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «مسیحی‌تازیانی» در آئین «روز جهانی زمین پاک» اظهار کرد: برگزاری این مراسم‌، یادآور این بود که ما یک زمین داریم و این زمین میراثی است که از گذشته‌های دور به دست ما رسیده و در آینده نیز، به دست افرادی دیگر می‌رسد و سهم ما حفاظت صحیح از این میراث گران‌بها است.

وی بر لزوم استفاده صحیح از منابع پیرامونی تاکید و افزود: باید از منابع انرژی زمین و انرژی‌هایی که به دست می‌آوریم به نحو مطلوب استفاده کنیم که اسراف نشود و با خاموش کردن یک لامپ در هر منزل می‌توانیم قریب به چهار نیروگاه را با کاهش فشار مواجه کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان، دانش‌آموزان را به عنوان یک سرمایه اجتماعی توصیف و تصریح کرد: دانش‌آموزان به عنوان مهندسان و معلمان آینده، می‌توانند مطالبی را که از معلمان خود یاد می‌گیرند، برای نسل آینده نیز آموزش دهند.

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان به عنوان محافظان زمین می‌توانند اقدامات خوبی را انجام دهند، اظهار کرد: یکی از اقداماتی که می‌تواند اثرگذار باشد، تذکر درباره نحوه مصرف پلاستیک به اهل خانواده است؛ همچنین تجزیه ناپذیری پلاستیک در زمین باید مورد توجه قرار گیرد.

حفظ محیط‌زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود

در ادامه «اسحاق جعفری» رئیس هیئت مدیره شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز در این مراسم با تاکید بر این نکته که حفظ محیط‌زیست باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود، گفت: دانش‌آموزان نقش غیرقابل انکاری در توسعه این فرهنگ از طریق خانواده‌های خود در سطح جامعه دارند.

وی افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس به عنوان صنعتی سبز، حفظ و صیانت از محیط‌زیست را در استراتژی خود قرار داده است و اجرای بسیاری از پروژه‌ها و فرآیند تولید با درنظر گرفتن استاندارهای زیست‌محیطی اجرا می‌شود.

«ذاکری» معاون اجرایی شرکت پالایش نفت بندرعباس با تبریک هفته زمین پاک گفت: پایبندی به رعایت قوانین و مقررات زیست‌محیطی منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی، استفاده از فناوری‌های جدید برای کاهش پسماندها و کنترل مخاطرات و اثرات زیست‌محیطی از استراتژی‌های شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای دستیابی به اهداف زیست‌محیطی است.

وی افزود: باید با ارتقای سطح دانش و مهارت دانش‌آموزان برای افزایش احساس مسئولیت اجتماعی و جلب مشارکت آن‌ها در حفظ محیط‌زیست و استفاده از توان بالقوه آنان در انتقال آگاهی‌ها و مهارت‌های زیست‌محیطی برای ترویج و توسعه فرهنگ زیست‌محیطی، استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، آئین روز جهانی زمین پاک با حضور مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان هرمزگان، رئیس هیئت مدیره و معاون اجرایی شرکت پالایش نفت بندرعباس و جمعی از دانش‌آموزان و معلمان، در مدرسه هیئت امنایی مروارید واقع در شهرک مروارید شرکت پالایش نفت بندرعباس برگزار شد و دانش‌آموزان دبستان و پیش‌دبستانی مروارید دست‌سازه‌های خود با موضوع زمین پاک و حفظ محیط‌زیست را در نمایشگاهی به نمایش گذاشتند.

کد خبر 570769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.