نوآوری در بهبود سیستم‌های روشنایی هوشمند خیابانی

کمپانی‌ Urban Control در نظر دارد با همکاری شرکت Nordic Semiconductor، نظارت بر سیستم‌های روشنایی شهری را بهبود ببخشد و مزایای آن را برای میلیون‌ها لامپ نصب شده در فضاهای عمومی به ارمغان آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی Urban Control که یکی از موفق‌ترین ارائه‌دهندگان رویکردهای شهر هوشمند به شمار می‌رود، با بهره‌گیری از فناوری اینترنت اشیا، استراتژی جدیدی برای نظارت بر سیستم‌های روشنایی شهری ارائه داده است. مدیران این کمپانی مدعی شده‌اند که رویکرد جدید در صورت اجرا در هر شهر، هوشمندسازی فوری را برای آن به ارمغان خواهد آورد، ضمن این‌که در زمینه‌سازی برای پیاده‌سازی سایر رویکردهای تکنولوژیک، اثربخش خواهد بود.

علاوه بر این، مدیران کمپانی ذکر شده، ادعا کرده‌اند که در طرح جدید خود، میلیون‌ها لامپ خیابانی را تحت پوشش قرار خواهند داد که بهره‌گیری از اینترنت اشیا برای نظارت بیشتر و موفق‌تر بر این سیستم‌ها، از هزینه مصرفی شهرها به طور قابل توجهی خواهد کاست.

نوآوری در بهبود سیستم‌های روشنایی هوشمند خیابانی

نحوه عملکرد سیستم‌های جدید کنترل روشنایی

در رویکرد جدید Urban Control، تمام سیستم‌های روشنایی شهری مجهز به یک کنترل‌گر روشنایی ال‌ای‌دی خواهد بود که توسط شرکت Nordic Semiconductor تولید می‌شود و از طریق اتصال به پریز تعبیه شده در سیستم‌های روشنایی، عملکرد خود را آغاز می‌کند. این کنترل‌گرها از قابلیت اتصال به شبکه اینترنت اشیای سلولی برخوردار است و امکان نظارت از راه دور بر عملکرد آن‌ها را از طریق سیستم مدیریت مرکزی شهر هوشمند فراهم می‌آورد.

استفاده از فناوری سلولی جدید برای نظارت بر روشنایی سیستم‌های شهری، اثربخشی رویکردهای هوشمند را دوچندان می‌کند و در کاهش قابل توجه هزینه‌ها از طریق بهره‌گیری از کنترل هوشمند مرکزی سهیم خواهد بود. این رویکرد جدید می‌تواند سیستم‌های روشنایی را در مناطق مختلف شهری نظیر پارک‌ها، هتل‌ها، دفاتر کاری و حتی منازل شخصی تحت حمایت قرار دهد و از این طریق، خدمات خود را در شهرهای سراسر جهان افزایش دهد.

این سیستم، متفاوت با سیستم‌های روشنایی هوشمند قدیمی، که به یک شبکه اختصاصی برای عملکرد خود نیاز دارد، همانند یک تلفن همراه هوشمند، بدون ضرورت اتصال به یک مرکز اختصاصی عمل می‌کند.

نوآوری در بهبود سیستم‌های روشنایی هوشمند خیابانی

کد خبر 570752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.