برقراری انضباط مالی در دولت با راه‌اندازی سامانه خزانه‌داری الکترونیک

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان گفت: با راه‌اندازی سامانه هوشمند سازی و شفاف سازی دولت تعداد حساب‌های بانکی دستگاه‌های دولتی از ۲۲۰ هزار حساب به ۳۵ هزار حساب بانکی کاهش یافته است که منجر به افزایش شفاف‌سازی و انضباط مالی مدیریت بهینه مصارف و مخارج شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی دسینه امروز _ دوشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱_ در نشست هم اندیشی ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان با مدیرکل دیوان محاسبات استان، اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست دستیابی به وحدت رویه در بُعد نظارتی است، این دو دستگاه وظایف ذاتی مشترکی دارند که مهمترین آن موضوع نظارت است.

وی با اشاره به مولدسازی و فروش اموال مازاد دولت، افزود: سامانه سادا برای ثبت اموال دولتی تعریف شده است اما بسیاری از مدیران با این سامانه آشنا نیستند. برخی از دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم در این زمینه را ندارند که منجر شده هنوز آمار دقیقی از واحدهای مسکونی سازمانی دولتی در اختیار نباشد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی هرمزگان گفت: یکی از مشکلات کشور وجود پروژه‌های نیمه تمام است که مقرر شده از ظرفیت‌های دستگاه‌های غیر دولتی استفاده شود در همین راستا ۱۰ درصد بودجه تملک دستگاه‌ها به این پروژه‌ها اختصاص خواهد یافت.

دسینه با اشاره به سامانه هوشمند سازی و شفاف سازی دولت یا خزانه‌داری الکترونیک، اضافه کرد: این سامانه با هدف افزایش شفاف‌سازی و انضباط مالی مدیریت بهینه مصارف و مخارج و غیره راه اندازی شده و سامانه بدهی دولت به این سامانه متصل است. با راه‌اندازی این سامانه تعداد حساب‌های بانکی دستگاه‌های دولتی از ۲۲۰ هزار حساب به ۳۵ هزار حساب بانکی کاهش یافته است.

مرادیان مدیرکل دیوان محاسبات استان هرمزگان نیز در این نشست گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی و دیوان محاسبات دارای وظایف ذاتی و مشترکی در بعد نظارتی هستند، این دو دستگاه برحسب وظایفی که بر عهده دارند با نظارت دقیق تلاش می‌کنند تا کارها به درستی انجام شود. باید از حداکثر ظرفیت قانونی برای انجام صحیح امور استفاده شود.

وی اضافه کرد: باید از انعطاف‌های قانونی برای رفع مشکلات بهره برد و برای حل معضلات به دنبال راهکار بود. باید ذی‌حسابان و مدیران به دنبال شفاف‌سازی باشند تا شاهد مشکلات ریز و درشت نباشیم. عدم آشنایی مدیران با قوانین به ویژه قوانین مالی و محاسباتی یکی از آفت‌های کشور است و باید این مشکل ساختاری برطرف شود.

در بخش دیگری از این نشست سیروس شفیعی معاون نظارت مالی امور اقتصادی و دارایی استان هرمزگان گفت: برداشت از حساب‌های دولتی دستگاه‌های دولتی توسط دستگاه قضائی و تأمین اجتماعی از جمله مسائلی است که مشکلاتی را برای دستگاه‌های دولتی ایجاد کرده است که امیدواریم این مشکلات حل شود.

کد خبر 570706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.