واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

سفر اخیر خانواده محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه حاشیه‌ساز شد. در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سی‌ام فروردین‌ماه ۱۴۰۱ ادعایی در فضای مجازی مبنی بر اینکه زهرا مشیر همسر رئیس مجلس، مریم قالیباف دختر رئیس مجلس به همراه همسرش امیررضا بحیرایی به ترکیه سفر کرده‌اند و به دلیل حجم بالای بار در فرودگاه ترکیه به مشکل برخوردند، مطرح شد. محتوای بار خانواده قالیباف هم مرتبط با خرید سیسمونی بیان شد.

ساعاتی بعد از انتشار این ادعا، الیاس قالیباف با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام ضمن رد خرید سیسمونی، از مردم ایران به دلیل این سفر عذرخواهی کرد و توضیح داد:

«خواهرم و همسرش کاری انجام دادند که حتماً غلط است. این سفر آن هم در این شرایط اقتصادی مردم یقیناً اشتباه است‌.

آن‌ها برای خرید سیسمونی نرفته بودند و ناراستی‌ها و بزرگ‌نمایی‌هایی در متن‌های منتشر شده وجود دارد اما به هر صورت انجام این سفر خطایی نابخشودنی است؛ چرا که باعث می‌شود همه تهمت‌هایی که در گذشته به پدرم و خود آنها زده شده است را صحیح جلوه دهد. آنچه این خطا را نابخشودنی‌تر می‌کند آن است که به امید و اعتماد مردم ضربه می‌زند و زبان ضد انقلاب و بدخواهان را دراز می‌کند.

این رفتار حتماً مخالف نظر و مشی و مرام پدرم است. آنان که می‌خواهند خطای فرزند را به پای پدر بنویسند، بدانند که این کار از قبل مورد مخالفت ایشان قرار گرفته بود ولی متأسفانه نادیده گرفته شد.

بنده به سهم خودم از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و آن‌ها هم حتماً باید عذرخواهی نمایند. ان‌شاءالله خدا در این شب‌های قدر همه قصورها و خطاهای ما را ببخشد.»

از این رو تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حمایت از رئیس مجلس شورای اسلامی و حواشی به وجود آمده واکنش نشان دادند. برخی بر این عقیده هستند که این گونه صحبت‌ها سیاه‌نمایی و تخریب چهره مسئولان انقلابی توسط معاندان و دشمنان نظام جمهوری اسلام ایران است.

مشکل تندروها مدیریت عقلانی مجلس است نه سفر ترکیه و سیسمونی

جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی، نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح‌آباد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: سیسمونی، گیت و فشارها علیه د قالیباف یک برنامه طراحی شده برای انتخاب فردی تندرو به ریاست مجلس است.

وی ادامه داد: قالیباف دارد تاوان مقاومت در مقابل طرح‌های غیرضروری تندروها را می‌دهد. قالیباف مدیریت عملگرا، میدانی و عاقل است. مشکل تندروها مدیریت عقلانی مجلس است نه سفر ترکیه و سیسمونی.

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

امیدوارم بین مخالفات آقای قالیباف با طرح صیانت و پروژه سیسمونی گیت ارتباطی نباشد

جلال رشیدی‌کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: امیدوارم، امیدوارم، امیدوارم بین مخالفت قالیباف با طرح صیانت و پروژه سیسمونی گیت ارتباطی وجود نداشته باشد.

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

هدف طراحی پروژه سیسمونی گیت بالا بردن هزینه مخالفت با اراده جریانی خاص

مصطفی نخعی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: مهم‌ترین هدف طراحی پروژه سیاسی-امنیتی سیسمونی گیت علیه رئیس مجلس، بالا بردن هزینه مخالفت وی با اراده جریانی خاص بود؛ " هرکس جلوی ما بایستد با او تسویه حساب خواهد شد." آیا نقطه پایان این گعده‌ها فرا نرسیده است؟

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

تلاش دشمنان داخلی و خارجی در تقابل با قالیباف راه به جایی نخواهد برد

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: محمدباقر قالیباف با مجاهدت‌های ماندگار در دفاع مقدس، نیروی انتظامی، نیروی هوایی سپاه، شهرداری تهران و اکنون ریاست مجلس به عنوان مدیری ولایی، جهادی و انقلابی منشأ خدمات ماندگاری بوده است و به عنوان ریاست مجلس باقی خواهد ماند.

به گفته وی، تلاش دشمنان داخلی و خارجی و مخالفان آقای قالیباف در تقابل با او راه به جایی نخواهد بود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دروغ سازی و دروغ پراکنی از سوی دشمن، قدرت طالبان، نجومی بگیران و غارتگران بیت‌المال که برای حضور دوباره در قدرت و تداوم نابسامانی‌ها تلاش می‌کنند تعجب‌برانگیز است.

مطهری خاطرنشان کرد: از برخی نیروهای انقلابی و عدالت‌خواه در شگفتم که چرا حتی با تقطیع فیلم و دروغ‌پردازی آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و به سوی ریاست مجلس شلیک می‌کنند.

وی اضافه کرد: دشمنان باور کنند رویکرد ایجاد "تب نوبه‌ای" با هدف ایجاد شکاف در نیروهای انقلابی و ناامیدی مردم، منسوخ شده است و نشانه‌روی ناشیانه‌شان به سمت "سیسمونی" گویای کودکانه بودن رویاهایشان در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران است و نیروهای انقلابی اسیر جنگ ترکیبی دشمن نخواهند شد و خدمت بی‌منت قالیباف ادامه خواهد داشت.

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

قالیباف اگر به این ماجرا رسیدگی نکند، پرونده‌سازی در سپهر سیاسی کشور نهادینه می‌شود

احد آزادی‌خواه، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: شاید اهداف پرونده‌سازی علیه خانواده رئیس مجلس برای عموم مردم آشکار نباشد ولی برای آن‌ها که از مناسبات، آگاهی بیشتری دارند ابعاد این تسویه حساب روشن است.

وی ادامه داد: قالیباف اگر به این ماجرا رسیدگی نکند، تلکه گیری و پرونده‌سازی در سپهر سیاسی کشور نهادینه خواهد شد.

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

رئیس مجلس از پیگیری پرونده پروژه بگیران محفلی دست نکشد

مجتبی توانگر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تجربه نشان داده است که پروژه‌های محفلی دارای اهداف سیاسی در ابتدای امر گرچه توفیقاتی دارند ولی در بلندمدت و با فرو نشستن غبارها، در نهایت به ضرر محفل طراحان تمام خواهد شد. از رئیس مجلس انتظار می‌رود تا از پیگیری پرونده پروژه‌بگیران محفلی دست نکشد.

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

فرق است میان آن‌ها که برای حلال نسنجیده خانواده عذرخواهی می‌کنند

محمد رشیدی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: فرق است میان آن‌ها که برای حلال نسنجیده خانواده عذرخواهی می‌کنند و آن‌ها که همدست و شریک حرام قطعی خانواده خود هستند.

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

افکار عمومی خواهان موضع قالیباف درباره حمایت از تولید ملی

مهدی عسکری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: اینکه عده‌ای از هر ماجرای کوچک و بزرگ به دنبال موج‌سواری جناحی و تسویه حساب سیاسی‌اند به کنار، اما ابهام و ناراحتی مردم را نباید نادیده گرفت؛ افکار عمومی می‌خواهد موضع قالیباف درباره حواشی اخیر و یک بام و دو هوای حمایت از تولید ملی را بداند، همراه با مردم منتظر پاسخ به این مطالبه‌ایم.

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

با این حرف‌ها چیزی از ارزش‌های دکتر قالیباف کم نمی‌شود!

معصومه پاشایی‌بهرام، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: ارتقای پلیس پایه‌گذار، پلیس زن و سامانه پلیس ۱۱۰، هشتمین شهردار برتر دنیا که با تکیه بر توان داخلی پروژه‌های بزرگی چون پل صدر و تونل نیایش را انجام داد، سردار جنگ و اکنون تنها کسی که در مجلس یازدهم شایستگی ریاست مجلس را دارد، با این حرف‌ها چیزی از ارزش‌های دکتر قالیباف کم نمی‌شود!

واکنش برخی از نمایندگان به سفر خانواده قالیباف به ترکیه

کد خبر 570681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.