بهبودی کامل ۲۹درصد بیماران مبتلا به کرونا در بریتانیا

نتایج بررسی‌های انجام شده در بریتانیا نشان می‌دهد که فقط ۲۹درصد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان طی یک سال به صورت کامل بهبود پیدا کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از پژوهشگران به‌منظور بررسی دوره بهبود بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های کشور بریتانیا، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل به این هدف، بیش از ۲۳۰۰ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که فقط ۲۹ درصد افراد مبتلا به کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری شده بودند، طی یک سال به صورت کامل بهبود پیدا کرده‌اند.

محققان پس از انجام ارزیابی‌های انجام شده، به این نتیجه رسیدند که احتمال بهبودی کامل زنان ۳۳ درصد کمتر از مردان است. همچنین احتمال بهبودی افراد چاق نصف دیگر افراد است، درحالی که احتمال بهبودی کامل افرادی که در مدت زمان بستری بودن در بیمارستان به دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشتند، ۵۸ درصد کمتر از دیگر افراد بود.

به گفته پژوهشگران، فقط ۲۶ درصد افراد پس از پنج ماه به صورت کامل بهبود یافته بودند. این آمار پس از گذشت یک سال فقط به میزان کمی افزایش یافت و به ۲۸.۹ درصد رسید. علائم رایج کووید طولانی‌مدت شامل خستگی، درد عضلانی، کم‌خوابی و تنگی‌نفس می‌شود. همچنین متخصصان اعلام کردند که بدون درمان مؤثر، بیماری کووید طولانی‌مدت می‌تواند به یک بیماری بسیار رایج تبدیل شود.

کد خبر 570677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.