هشدار به کشاورزان درباره وزش باد شدید در برخی از مناطق کشور

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی و پیش‌بینی وزش باد در برخی مناطق کشور به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

به گزارش ایمنا به نقل از سازمان هواشناسی، پروین رفیعی اظهار کرد: با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در استان اردبیل به کشاورزان توصیه می‌شود که هنگام سم‌ پاشی مزارع احتیاط کنند.

وی افزود: گندمکاران استان ایلام باید دور آبیاری را در ساعات خنک روز تا زرد شدن خوشه‌ها تنظیم کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به کمبود بارش و افزایش نیاز آبی درختان، باغداران استان چهارمحال و بختیاری اقدام به آبیاری باغات کنند. براساس مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، میزان بارش نسبت به دوره نرمال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار کرد: بنابر اعلام‌نقشه‌های هواشناسی در ساعات بعدازظهر امروز در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال زنجان، شمال قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، خراسان رضوی و جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و استان‌های واقع در زاگرس مرکزی در برخی ساعات رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت همراه با گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

رفیعی افزود: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی نواحی مرکزی و برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در نقاط مستعد بارش تگرگ خواهیم داشت.

کد خبر 570660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.