مازندرانی‌ها ۶ طلا از ۸ طلای ایران در مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کردند

رئیس هیئت کشتی مازندران گفت: آزادکاران مازندرانی تیم ملی کشتی ایران با کسب چهار مدال طلا از شش طلای تیم ملی بیشترین سهم را در کسب عنوان قهرمانی آسیا برای ایران ایفا کردند و در مجموع نیز از هشت طلای آزاد و فرنگی ایران در این مسابقات شش طلا توسط مازندرانی‌ها کسب شد.

به گزارش ایمنا، عسگری محمدیان شامگاه یکشنبه، اظهار کرد: مسابقات پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا نیز امروز برگزار شد که با کسب سه مدال طلا یک نقره و یک برنز همراه بود و یکی از این سه مدال طلای روز دوم مسابقات نیز توسط امیرحسین فیروزپور آزادکار جویباری وزن ۹۲ کیلوگرم کسب شد.

وی افزود: پس از اینکه در روز نخست مسابقات پنج آزادکار مازندرانی روی تشک رفتند و رحمان عموزاد، علی سوادکوهی و محمدحسین محمدیان سه مدال طلا برای تیم ملی کشتی آزاد به ارمغان آوردند، امروز امیرحسین فیروزپور همراه با چهار کشتی‌گیر دیگر تیم ملی به مصاف رقیبان رفت و توانست مقتدرانه بر سکوی نخست رقابت‌ها بایستد.

رئیس هیئت کشتی مازندران درباره روند کسب عنوان قهرمانی فیروزپور خاطرنشان کرد: فیروزپور ابتدا ۱۱ – ۰ آدیلت داولومبایف از قزاقستان را شکست داد. سپس ۱۰ – ۰ تاکوما اتوس نایب‌قهرمان آسیا از ژاپن را شکست داد و فینالیست شد و در فینال هم ۱۱ – ۰ اورگیلوخ داگوادورج از مغولستان را از پیش رو برداشت و بدون اینکه حتی یک امتیاز به حریفان بدهد مقتدرانه قهرمان آسیا شد.

محمدیان تصریح کرد: روند خوب نسل‌سازی در کشتی مازندران که با تلاش مربیان سازنده کشتی در شهرهای مختلف این استان انجام می‌شود سبب شده که سهم افتخارآفرینی‌های مازندران در رقابت‌های بین‌المللی برای کشورمان بیشتر از گذشته شود.

وی افزود: در این دوره از مسابقات کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی آسیا از مازندران شش کشتی‌گیر در تیم ملی کشتی آزاد و دو فرنگی‌کار در تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشتند که حاصل تلاش این هشت کشتی‌گیر مازندرانی کسب ۶ مدال طلا بود. مهدی بالی و ناصر علیزاده در کشتی فرنگی قهرمان آسیا شدند و رحمان عموزاد، علی سوادکوهی، محمدحسین محمدیان و امیرحسین فیروزپور در مسابقات کشتی آزاد بر سکوی نخست رقابت‌ها ایستادند.

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۳۰ و ۳۱ فروردین برگزار شد که تیم ملی ایران روی سکوی دوم این رقابت‌ها ایستاد و مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا نیز سوم و چهارم اردیبهشت با قهرمانی ایران به پایان رسید. این مسابقات در شهر اولان‌باتور پایتخت مغولستان برگزار شد.

علاوه بر شش کشتی‌گیر مازندرانی انتخاب شده برای تیم ملی، سه مربی کشتی هم از مازندران همراه با تیم ملی به مغولستان اعزام می‌شوند. مصطفی میرعمادیان از ساری، بهنام احسان‌پور از بهشهر و اباذر اسلامی از محمودآباد سه مربی از چهار مربی عضو کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات هستند که زیر نظر پژمان درستکار هدایت کشتی‌گیران را به عهده دارند.

منبع: ایرنا
کد خبر 570648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.