تعرفه‌های جدید حمل‌ونقل عمومی پس از اعلام نظر هیئت تطبیق اجرایی می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پاسخ شورای اسلامی شهر درباره تعرفه خدمات حمل‌ونقل عمومی به هیئت تطبیق ارائه خواهد شد تا جمع‌بندی نهایی در رابطه با نرخ تعرفه‌های مذکور انجام شود، گفت: پس از اعلام نظر هیئت تطبیق نرخ‌های جدید اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی امروز _یکشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه_ در گفت‌وگوی خبری پس از سی و نهمین جلسه علنی شورای شهر، اظهار کرد: در جلسه امروز میزبان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان بودیم. در این نشست درباره اقدامات مشترک گفت‌وگو صورت گرفت و تفاهم نامه میان این مجموعه و مدیریت شهری که هفته گذشته به تصویب رسید، امضا و مبادله شد.

وی با اشاره به لایحه حمایت از ساخت مجموعه فرهنگی در خیابان جی، گفت: با توجه به نکات ارائه شده، با تخفیف ۵۰ درصدی به این مجموعه فرهنگی در مرحله صدور پروانه موافقت شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: امروز لایحه پیشنهاد شده در رابطه با شیوه نامه سرمایه‌گذاری در شهرداری اصفهان بررسی شد و به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان اسفند ماه سال گذشته سه نرخ در حوزه حمل‌ونقل عمومی را تصویب کرد، افزود: بخشی از مسیر قانونی این تعرفه‌ها در شورای اسلامی شهر طی شده بود و بخش دیگر مربوط به جمع‌بندی هیئت تطبیق در فرمانداری است، با توجه به سیاست‌های دولت و افزایش ۵۷.۵ درصدی حقوق کارگران در سال جاری، ابلاغی به شهرداری‌ها ارسال شده بود که در تعرفه‌ها افزایش زیر ۳۰ درصد باشد، در این راستا توضیحاتی پیرامون افزایش حقوق کارکنان حمل‌ونقل عمومی و تأمین مایحتاج زندگی و نیازهای خودرو مباحث مفصلی مطرح شد.

صالحی خاطرنشان کرد: شورا جلسه فوق العاده‌ای را در قالب کمیسیون تلفیق به صورت مشترک با کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل برگزار کرد. امروز پاسخ شورای شهر به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید و به هیئت تطبیق ارائه خواهد شد تا جمع‌بندی نهایی در رابطه با نرخ تعرفه‌های مذکور انجام شود.

وی ادامه داد: هنوز مراحل نهایی درباره نرخ‌ها طی نشده و باید منتظر بمانیم که نشست مشترک شورای اسلامی شهر اصفهان و هیئت تطبیق انجام شود و بعد از جمع‌بندی نرخ‌های نهایی را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بر اساس جمع‌بندی شورای اسلامی شهر اصفهان قرار شد بلیت قطار شهری از ۱,۶۰۰ تومان به دو هزار تومان برای افرادی افزایش یابد که از اصفهان کارت استفاده می‌کنند و بیش از ۲۰ سفر در ماه دارند. بلیت تک سفره نیز از دو هزار تومان به ۲,۸۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

وی افزود: افرادی که در ماه کمتر از ۲۰ سفر از مترو استفاده و شارژ آن را از اصفهان کارت پرداخت می‌کنند، نیز ۲,۲۰۰ تومان بابت هر بلیت پرداخت خواهند کرد.

صالحی گفت: افرادی که بیش از ۲۰ سفر در ماه دارند بیش از ۷۰ درصد مراجعان به مترو هستند، در واقع برای مشتریان دائمی مترو، حدود ۲۵ درصد افزایش نرخ خواهیم داشت و برای تشویق افرادی که موردی از مترو استفاده می‌کنند، حدود بیش از ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شد.

وی افزود: در مجموع بیش از ۱۰۰ خط اتوبوسرانی به طور میانگین ۳۰ درصد افزایش نرخ بلیت را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: به رغم درخواست‌های انجام شده از تاکسیرانان، مقرر شد کورس اول و دوم در تاکسی‌های کورسی دو هزار تومان و کورس دوم به بعد ۱,۵۰۰ تومان محاسبه شود. با احتساب اعداد سال گذشته حدود ۳۰ درصد به صورت میانگین افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میانگین هر سفر در تاکسیرانی چهار کورس است و به صورت میانگین عدد ۱,۷۵۰ تومان برآورد می‌شود که بر اساس تعرفه سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش خواهیم داشت، گفت: افزایش ۴۵ درصدی تعرفه در خطوط تاکسیرانی ویژه نیز در نظر گرفته شده است.

صالحی تصریح کرد: تا امروز تمام بخش‌ها موظف هستند که بر اساس تعرفه‌های سال ۱۴۰۰ فعالیت کنند و پس از اعلام نظر هیئت تطبیق نرخ‌های جدید اجرا خواهد شد.‌

کد خبر 570602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.