آنچه در جلسه ۳۹ شورای شهر اصفهان گذشت

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان جزئیات لوایح و مصوبات سی‌ونهمین جلسه علنی شورای ششم شهر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در جمع خبرنگاران در خصوص مصوبات جلسه امروز _یکشنبه، بیست‌ونهم فروردین‌ماه_ شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: امروز در ابتدای جلسه شورای ششم شهر میزبان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) بود و در جلسه گذشته تفاهم‌نامه شهرداری اصفهان و این اداره کل به تصویب رسید، امروز هم فضایی برای تبادل نظر و تبادل این تفاهم نامه بود، برای اینکه مدیریت شهری به طور دقیق‌تر بتواند خدمات را به مددجویان ارائه کند و خدمات متقابلی که مدیریت شهری از این مجموعه عظیم دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه در ادامه لایحه مساعدت در ساخت یک مرکز فرهنگی در خیابان جی مطرح شده بود، ادامه داد: با توضیحاتی که مطرح شد با ارائه تخفیف ۵۰ درصدی به این مجموعه فرهنگی موافقت شد، سپس شورای ششم شهر اصفهان با توجه به مصوباتی که قبل از سال جدید در رابطه با بلیت مترو، بلیت اتوبوس و تعرفه‌های تاکسیرانی داشت نکاتی را در این خصوص مطرح کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به دلیل اینکه بعد از تصویب شورای اسلامی شهر نیاز است در مرحله بعد به صورت قانونی در هیئت تصمیم فرمانداری نیز مصوبه شورای اسلامی شهر بررسی شود و در آن مرحله نکاتی در این خصوص مطرح شد، شورای ششم در این گام در پاسخ به نکات فرمانداری و هیئت انتظام به فرمانداری یک اصلاح مصوبه در رابطه با بلیت قطار شهری داشته است.

وی افزود: اصلاح مصوبه در رابطه با افزایش قیمت بلیت اتوبوس نیز مطرح شد. تاکید و توجیه مصوبه در رابطه با تعرفه تاکسیرانی بعد از طی کردن مسیر قانونی نیز مورد بحث است و اطلاع‌رسانی رسمی انجام می‌شود.

صالحی با تاکید بر اینکه این مصوبه امروز با این نرخ‌ها ارائه شده است و بعد از طی کردن مراحل قانونی برنامه نهایی می‌شود، گفت: در بخش بلیت قطار شهری در سفرهای بالای ۲۰ نفر و استفاده از اصفهان کارت از ۱,۶۰۰ تومان به دو هزار تومان و در بخش تک سفره از دو هزار تومان به ۲,۸۰۰ تومان افزایش قیمت خواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی بلیت اتوبوس، اظهار کرد: بلیت اتوبوس در نهایت میانگین ۳۰ درصد افزایش را خواهد داشت و در حوزه تاکسیرانی نیز با توجه به افزایش حقوق کارگری و هزینه‌ها و با وجود درخواست رانندگان تاکسی پیشنهاد ۶۰ درصد افزایش قیمت بوده است و در نهایت میانگین مصوب شورای ششم اصفهان ۴۵ درصد بود که فشار متقابلی به شهروندان وارد نشود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در جلسه امروز شورای اسلامی شهر اصفهان لایحه شیوه‌نامه سرمایه‌گذاری مطرح بود، تصریح کرد: این لایحه در مجموعه مدیریت شهری به تصویب رسید، در حال حاضر نرخ‌های عنوان شده مرحله تصویب شورای اسلامی شهر را طی کرده است، باید مراحل قانونی در هیئت تطبیق طی شود و قیمت‌های نهایی در مراحل بعدی به صورت رسمی به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.

کد خبر 570560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.