بی‌توجهی به بایسته‌های شهر در حوزه برنامه و بودجه

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بایسته‌های اصفهان در حوزه برنامه و بودجه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، در سفر احتمالی رئیس‌جمهور باید در هر نقطه از شهر، ضمن برشمردن توانمندی‌ها و مشکلات اصفهان برای آن برنامه طلبید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه_ در نطق میان دستور سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با یادآوری سالروز حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس، اظهار کرد: آمریکا با به‌کارگیری زبده‌ترین نیروها و تمام امکانات نظامی و استخدام عوامل نفوذی، به قصد آزادسازی نیروهای خود و فروپاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی اقدام کرد که به لطف خداوند ناموفق بود. امام خمینی (ره) پس از این جریان فرمود "شن‌ها مأمور خدا بودند."

وی در خصوص گرامیداشت روز جهانی قدس، گفت: امام خمینی (ره) پس از نام‌گذاری این روز فرمود "روز قدس روز جهان اسلام است"، رهبر انقلاب نیز می‌فرمایند "علی‌رغم تبلیغات جهانی انتفاضه فلسطین خاموش شدنی نیست و آینده آن همراه با رستگاری و پیروزی است."

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: رویکرد حضور مدیریت شهری در برگزاری باشکوه مراسم روز جهانی قدس پس از سال‌های کرونایی اهمیت ویژه دارد؛ با به‌کارگیری تمام توان، برای بزرگداشت این روز تلاش خواهیم کرد و با آماده‌سازی محیط و امکانات بر شکوه این امر باید بیفزاییم.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت اصفهان، گفت: معتقد هستیم آنچه تمام خوبان دارند، اصفهان یک‌جا در خود دارد. در این هفته فرصتی طلایی فراهم است که برای بزرگداشت آن اتفاقات ترکیبی و البته کامل باید انجام شود.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: در این هفته، قابلیت‌های اصفهان در حوزه‌های مختلف، علمی و فناوری، دینی، فقهی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی باید به نمایش گذاشته شود، همچنین باید از مردم در یک پویش اجتماعی خواسته شود که در ارائه راهکارها با مدیریت شهری همکاری کنند، زیرا با تفاهم کامل می‌توان به نقشه راه مشترک برای اداره شهر رسید. در این هفته باید از مؤثر بودن اصفهان در رفع معضلات و از چهره‌های شاخص گذشته تا امروز، کارآفرینان و نقش‌آفرینان اقتصادی سخن گفت.

وی ادامه داد: در این فرصت باید به دنبال نگاهی عمیق برای یافتن راه‌های برون‌رفت از مشکلات بود. اصفهان همواره خود حلال مشکلات کشور بوده است و جایگاه آن در حفظ انقلاب و سامان دادن آن، دفاع مقدس و دفاع از حرم آل‌الله شناخته شده اما امروز در جایگاه مدیریتی کشور نادیده گرفته شده است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بایسته‌های اصفهان در حوزه برنامه و بودجه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، تصریح کرد: اصفهان با مشکلات حوضه زاینده‌رود، محیط زیست و فضای سبز، آلایندگی‌ها و کشاورزی، مهاجرت و حاشیه‌نشینی روبه‌رو است.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری پایدار و ایجاد فرصت برای مهاجرت معکوس از جمله نکاتی است که در هفته اصفهان باید مورد توجه و بازتاب قرار گیرد. سفر احتمالی رئیس‌جمهور که شاید پس از ماه مبارک رمضان انجام شود، فرصتی است که در هر نقطه از شهر، ضمن برشمردن توانمندی‌ها و مشکلات اصفهان برای آن برنامه طلبید و از مردم باید خواست پویش رفع مشکلات را راه‌اندازی کنند.

کد خبر 570514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.