متولی بافت تاریخی اصفهان به‌زودی مشخص می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بافت تاریخی اصفهان بیش از ۴۰ سال بدون متولی است، گفت: با نامه‌نگاری‌های انجام شده درصدد هستیم که به زودی مسئول و متولی این بافت در اصفهان مشخص و جبران ناکارآمدی سال‌های گذشته انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _یکشنبه، چهارم اردیبهشت‌ماه_ در نطق میان دستور سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با ذکر حکمت ۵۳ نهج‌البلاغه، اظهار کرد: این حکمت خطاب به تمام مدیران است. کسی که خود را مدیر می‌داند پیش از تعلیم دیگران با گفتارش، باید خود را با اعمال و رفتارش تعلیم دهد.

وی افزود: از همکاران خود در مدیریت شهری می‌خواهم عهدنامه امام علی (ع) برای مالک اشتر را خوانده و توصیه‌های آن را مورد دقت نظر قرار دهند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در حوزه شهرسازی الکترونیک، صدها خیر و برکت برای مردم وجود دارد، گفت: این سیستم مشتمل بر ۳۵ بخش از جمله صدور پروانه، شهرنما، پلیس ساختمان و برون‌سپاری است که در شهرداری اصفهان در حال انجام است. مردم در هر نقطه از شهر و کشور می‌توانند از طریق این سامانه اقدامات خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه ارتقای سرای هشت به ۱۰ در سال جدید، با سرعت در حال پیش‌روی است، افزود: این سامانه با حضور کارشناسان، در معاونت شهرسازی در حال انجام است و مدارک، به شرکت پیمانکار تحویل داده شده و صدور پروانه ساختمانی در این سامانه در حال انجام است. امسال در منطقه هفت تست نهایی پروانه انجام و بعد از اعتبارسنجی در مناطق دو و شش این سامانه به‌کارگیری می‌شود.

میرباقری ادامه داد: به زودی پروانه دو مرحله‌ای در اصفهان صادر می‌شود و شهروندانی که مدارکشان آماده باشند در کمتر از ۲۴ ساعت پروانه ساختمانی خود را دریافت خواهند کرد. پس از تکمیل فرایند صدور پروانه، درخواست سفت‌کاری و پایان‌کار نیز روی سامانه سرای ۱۰ پیاده‌سازی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نظارت بر پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: از ابتدای سال کارگروه نظارت به صورت فعال، هفته‌ای دو روز با حضور اساتید مجرب تشکیل و پروژه‌ها مورد بازدید قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کارگروهی در حوزه بافت فرسوده ایجاد شده است، گفت: در مرحله نخست، سه پهنه مناسب را برای اجرای بازآفرینی انتخاب کرده‌ایم. سعی داریم که حدود هشت درصد از تسهیلات مسکن ملی را در بافت فرسوده اصفهان به کار ببریم.

وی افزود: بافت تاریخی اصفهان به عنوان هفتمین شهر تاریخی جهان، بیش از ۴۰ سال بدون متولی است، با نامه‌نگاری‌های انجام شده درصدد هستیم که به زودی مسئول و متولی این بافت در اصفهان مشخص و جبران ناکارآمدی سال‌های گذشته انجام شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: شروع پروژه محور گردشگری سلامت در حوزه احیای بافت تاریخی نیز انجام شده است، همچنین جذب سرمایه‌گذار در دستور کار است و از فعالان این حوزه به‌زودی تقدیر خواهیم کرد.

کد خبر 570511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.