ظرفیت‎‌های خنجین برای تبدیل به قطب‌ گردشگری استان

شهردار خنجین با بیان اینکه شهر خنجین قابلیت تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های گردشگری استان را دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهر در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، همجواری با استان‌های قم و همدان، احداث ناحیه صنعتی در حریم شهر و استعدادهای جوان و منابع انسانی، این شهر آینده درخشانی دارد.

«محسن آشناور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی شهر «خنجین» و وجود آثار تاریخی و مذهبی، سرمایه‌های لازم انسانی و مجاورت با شهر اراک، استان‌های قم و همدان، این شهر می‌تواند به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان معرفی شود.

وی افزود: شهر خنجین با پیشینه تاریخی بیش از سه هزار سال در بخش خنجین شهرستان فراهان، در فاصله ۸۰ کیلومتری شمال شهر اراک و ۱۰۰ کیلومتری استان همدان قرار دارد.

شهردار خنجین خاطرنشان کرد: این شهر که یکی از قطب‌های کشاورزی و دامداری استان مرکزی بوده، درحال‌حاضر با وجود سرمایه‌های ارزشمند انسانی و تاریخی، قابلیت آن را دارد تا به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری استان معرفی شود.

آشناور درخصوص ارزیابی روند توسعه شهر خنجین، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه این شهر در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، همجواری با استان‌های قم و همدان، احداث ناحیه صنعتی در حریم شهر و استعدادهای جوان و منابع انسانی، می‌توانیم آینده درخشانی را برای شهر خنجین متصور شویم.

وی به تلاش مدیریت شهری برای تحقق توسعه پایدار شهر خنجین اشاره و تاکید کرد: تحقق توسعه پایدار در گرو همکاری و مشارکت مردم، تشکل‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی است؛ با توجه به قدمت تاریخی شهر و وجود آثار تاریخی، مذهبی و با درنظرگرفتن سیاست‌های ۲۴ گانه ابلاغی مقام معظم رهبری، شهرداری خنجین برنامه‌ریزی لازم را به منظور دستیابی شهر به توسعه پایدار شهری انجام داده است.

سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه خورشیدی و گلخانه‌ای

شهردار خنجین با تاکید بر اینکه معرفی آثار تاریخی و گردشگری، ایجاد خانه بوم‌گردی، احداث سفره‌خانه سنتی و ترمیم و بازسازی موزه حمام سنگی از برنامه‌های آتی شهرداری است، گفت: از دیگر برنامه‌های شهرداری جهت درآمدزایی و توسعه پایدار شهری، پیگیری برای سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه خورشیدی و گلخانه‌ای با استفاده از دریافت تسهیلات است که به همین منظور، جلسات هیئت سرمایه‌گذاری شهرداری تشکیل شده است.

آشناور افزود: ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، صراحتاً ۲۸ عنوان را در خصوص وظایف شهرداری اعلام کرده است و درحال‌حاضر، شهرداری‌ها علاوه بر وظایف ذاتی در تمام حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

اولویت‌های شهرداری خنجین در سال جدید

وی ادامه داد: با توجه به گذشت حدود ۹ سال از افتتاح شهرداری در شهر خنجین، این شهر همچنان از نظر حوزه عمرانی نیازمند اعتبارات جهت جدول‌گذاری، آسفالت معابر و پیاده‌روسازی است و حوزه‌های خدمات شهری، توسعه فضای سبز و پارک‌ها در اولویت‌های بعدی شهرداری قرار دارد.

شهردار خنجین اظهار کرد: در سال‌های گذشته اقدامات مطلوبی جهت بهبود عبورومرور و ارائه خدمات شهری، خرید ماشین‌آلات، توسعه فضای سبز و فرهنگ‌سازی در راستای مشارکت مردمی در برنامه‌های مدیریت شهری صورت گرفته است.

آشناور، درخصوص اولویت‌های شهرداری در سال ۱۴۰۱، گفت: اولویت اصلی شهرداری در سال جاری انجام اقدامات عمرانی به ویژه آسفالت ۲۵ هزار مترمربع از معابر شهر است. جدول‌گذاری معابر خاکی، احداث نیروگاه خورشیدی، پیگیری الحاق زمین به محدوده شهری، ارتقای درجه شهرداری، توسعه کاشت نهال‌های مثمر، تفکیک اراضی داخل محدوده و راه‌اندازی سفره‌خانه‌سنتی در اولویت‌های بعدی شهرداری قرار دارد.

کد خبر 570472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.