چالش‌های طرح ملی مسکن در زرین‌شهر

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: یکی از نیازهای بسیار مهم شهروندان داشتن مسکن است، اما کمبود زمین و گرانی مسکن شهروندان را دچار مشکل کرده است و یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند مُسکنی برای رفع این چالش باشد، اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زرین‌شهر است.

علی سلیمیان در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن تب مهاجرت اجباری شهروندان از زرین‌شهر را در سال‌های گذشته افزایش داده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دل‌مشغولی‌های امروز بسیاری از شهروندان موضوع مسکن است، به گونه‌ای که اغلب آنها با موضوع قیمت‌های نجومی برای خرید زمین یا مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند و این موضوع باعث مهاجرت اجباری شهروندان زرین‌شهر به شهرهای اطراف شده است.

وی افزود: یکی از نیازهای بسیار مهم شهروندان داشتن یک سقف ایمن برای زندگی است، اما کمبود زمین و گرانی مسکن، تهیه مسکن را برای بخش زیادی از شهروندان به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرده است و یکی از پروژه‌هایی که می‌تواند مُسکنی برای رفع این چالش باشد، اجرای طرح اقدام ملی مسکن در خطه طلایی ایران است.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر با بیان اینکه تاکنون بیش از سه هزار متقاضی در طرح اقدام ملی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: اجرای طرح اقدام ملی در زرین‌شهر با مشکلات متعددی مواجه بود به گونه‌ای که در گام نخست نام زرین‌شهر در سامانه ثبت‌نام متقاضیان این طرح وجود نداشت و پس از پیگیری‌های متعدد از سوی شهرداری زرین‌شهر با تأخیری حدود ۵۰ روز نام زرین‌شهر در این سامانه افزوده شد.

وی تاکید کرد: احداث صنایع بزرگ و مادر همواره سبب توسعه یک منطقه می‌شود، اما هم‌جواری صنعت ذوب‌آهن با خطه طلایی ایران نه تنها عامل توسعه زرین‌شهر نبوده است بلکه یکی از مهم‌ترین موانع توسعه این شهر به شمار می‌آید.

سلیمیان اضافه کرد: یکی دیگر از چالش‌های پیش روی اجرای طرح اقدام ملی در زرین‌شهر دریافت مجوز محیط زیست بود؛ به گونه‌ای که وجود صنعت ذوب‌آهن و آلودگی حاصل از این صنعت به عنوان بزرگترین مانع توسعه زرین‌شهر بیش از سه ماه زمان از شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر تلف کرد تا موافقت محیط زیست با جانمایی در مکانی دیگر به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه جانمایی اراضی شمال دانشگاه پیام‌نور و اراضی اداره مسکن و شهرسازی در جوار مصلی بزرگ شهر نهایی شده است، اضافه کرد: باید توجه داشت در جانمایی جدید، شاهد واقع شدن مکان پیشنهادی در حریم کارخانه سیمان سپاهان بودیم که پس از پیگیری‌های متعدد از سوی هلدینگ سرمایه‌گذاری غدیر و سیمان سپاهان و برگزاری جلسه با مدیرعامل این مجموعه و با تلاش‌های انجام شده از سوی اعضای شورای اسلامی زرین‌شهر پیشنهاد شد با جابه‌جایی زمین در نظر گرفته شده در پارک کوهستان و خارج کردن آن از حریم سیمان سپاهان این چالش رفع شود.

رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: پس از گذراندن هفت‌خوان دریافت مجوزهای مختلف، موفق به دریافت پاسخ مثبت از اداراتی همچون اداره گاز، برق و مخابرات شدیم، اما همچنان موافقت اداره کل آب و فاضلاب استان اصفهان برای تخصیص منابع آب به این پروژه دریافت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان زرین‌شهر به ناچار در شهرهای فولادشهر و باغبادران ثبت‌نام کرده‌اند و اگر مشکل پیش روی این طرح رفع شود، می‌توانند با انتقال محل مورد نظر در شهر خود صاحب خانه شوند و امید است که هر چه سریع‌تر این مشکل نیز با همکاری و همیاری مسئولان ارشد شهرستان و استان پیگیری شود.

کد خبر 570370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.