رعایت عدالت اجتماعی در برگزاری برنامه‌های ماه رمضان منطقه ۲

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان گفت: برای اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان سعی داشتیم ضمن رعایت عدالت اجتماعی، در بوستان‌ها، پارک‌ها و محلاتی که بوستان ندارند نیز اقدامات لازم انجام شود تا تمامی شهروندان منطقه بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

محمد صیرفی‌نژاد با اشاره به برگزاری برنامه‌های متنوعی در منطقه دو شهرداری، تصریح کرد: برنامه جز خوانی قرآنی و مناجات خوانی در ۹ محله منطقه دو شهرداری اصفهان اجرا می‌شود که طبق برنامه زمان‌بندی است و امیدواریم برگزاری این برنامه‌ها مورد رضایت شهروندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ای در پارک قلمستان از بیست‌وهشتم فروردین‌ماه تا چهارم اردیبهشت‌ماه در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: این برنامه یک محفل قرآنی همراه با دعای ابوحمزه و مسابقه است؛ همچنین در شب‌های قدر نیز اتفاقات خوبی را در این برنامه شاهد هستیم.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه "سحوری خوانی" نیز در محلات مختلف برگزار می‌شود، گفت: اجرای برنامه “مهمان شهر” در محله دهنو و برنامه‌های بوستان قلمستان از جمله ویژه برنامه‌های این منطقه است که در آن از نام‌آوران و نخبگان قرآنی تجلیل می‌شود و شاهد یک محفل قرآنی با نشاط خواهیم بود، به‌طوری که پس از افطار با جمع شدن خانواده‌ها در کنار یکدیگر شاهد نشاط سالم و اجتماعی در راستای خانواده محوری در محله‌ها خواهیم بود.

صیرفی‌نژاد گفت: برنامه "دست‌های مهربان" نیز ۲۹ فروردین برگزار شد. همچنین برنامه "بر آستان جان" نیز در تمام مراکز فرهنگی از جمله فرهنگسرای معلم، اسوه، سراج و امام حسین (ع) از ساعت ۱۰ صبح ویژه خواهران و ۱۸:۳۰ دقیقه ویژه برادران در حال اجراست.

وی ادامه داد: "سحرخیزان نوجوان" نیز از جمله اقداماتی است که برای روزه اولی‌های پسر این منطقه در نظر گرفته‌ایم؛ زیرا در مساجد و هیئت برای دختران چنین برنامه‌هایی اجرا می‌شود پس به همین دلیل تمرکز خود را بر روی پسران گذاشته‌ایم که اختتامیه این اقدامات در ۱۰ فروردین با اجرای برنامه "بهارجان‌ها" خواهد بود که در پارک قلمستان برگزار می‌شود؛ در این برنامه از تمامی افرادی که در محافل قرآنی شرکت و در مسابقات بیشترین امتیاز را کسب کرده‌اند؛ دعوت و تجلیل می‌شود.

کد خبر 570142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.