از پیروزی ۵ گله مقابل پرسپولیس تا برتری آماری ایرانی‌ها

تیم فوتبال الغرافه قطر در حالی به مصاف فولاد می‌رود که در تقابل با تیم‌های ایرانی‌ها آماری نزدیک داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال الغرافه قطر در ادوار مختلف لیگ قهرمانان آسیا تاکنون ۱۶ بار با تیم‌های ایرانی مختلف از جمله صباباتری، استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، ذوب آهن و فولاد رو به رو شده است که حاصل آن هشت پیروزی برای تیم‌های ایرانی، پنج پیروزی برای الغرافه و سه تساوی بوده است.

آخرین تقابل الغرافه با تیم‌های ایرانی مربوط به دور رفت دوره جاری لیگ قهرمانان است که برابر فولاد به تساوی یک بر یک رسید. الغرافه پیش از این در فصل ۲۰۱۸ در مرحله گروهی با تیمی از ایران هم گروه بود که در آن فصل در دو دیدار رفت و برگشت به لطف درخشش مهدی طارمی، مهاجم ایرانی اش برابر تراکتور به پیروزی‌های سه بر صفر و سه بر یک رسید تا کمی در آمار تقابل با تیم‌های ایرانی وضعیت بهتری پیدا کند. الغرافه همچنین در مرحله پلی آف فصل ۲۰۱۹ نیز مقابل ذوب آهن قرار گرفت که در دیداری مهیج با نتیجه سه بر دو مغلوب شد تا ذوب آهن راهی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا شود.

بدون شک یکی از دیدارهای برجسته الغرافه مقابل تیم‌های ایرانی، دیدار فصل ۲۰۰۹ این تیم مقابل پرسپولیس در دوحه است که با نتیجه ۵ بر یک به سود الغرافه به پایان رسید. آن دیدار که سنگین‌ترین شکست پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به حساب می‌آید هنوز هم نقل محافل هواداری رقبای پرسپولیس است. در آن فصل البته پرسپولیس بالاتر از الغرافه به مرحله حذفی صعود کرد و الغرافه حذف شد.

گفتنی است فولاد تاکنون نه بار مقابل تیم‌های قطری از جمله السد، الجیش و الغرافه قرار گرفته است که حاصل آن یک پیروزی برای فولاد، دو پیروزی برای رقبای قطری و شش تساوی بوده است. تنها رویارویی فولاد مقابل الغرافه مربوط به دیدار دور رفت فصل جاری است.

کد خبر 570129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.