۵۰ میلیون واکسن کرونا در زنجیره سرد کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه درحال‌حاضر ۵۰ میلیون واکسن کرونا در زنجیره سرد کشور موجود است، گفت: نیازی به واردات واکسن کرونا نداریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری درخصوص وضعیت ذخایر واکسن کرونا با بیان اینکه وضعیت ذخیره واکسن کشور درحال‌حاضر بسیار خوب است، اظهار کرد: حدود ۵۰ میلیون واکسن درحال‌حاضر در زنجیره سرد کشور موجود است و هیچ نیازی به واردات واکسن وجود ندارد.

وی افزود: شرکت‌های واکسن‌ساز داخلی نیز به تعداد بسیار انبوهی واکسن تولید دارند که مجوز صادرات کلی را هم دریافت کردند و درحال‌حاضر همه شرکت‌ها برای صادرات اقدام می‌کنند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در صورت لزوم می‌توان از ظرفیت شرکت‌های واکسن‌ساز داخلی که کیفیت بسیار خوبی دارند، استفاده کرد.

به گزارش ایمنا، کشور تاکنون چندین پیک کرونایی را تجربه کرده است و از این رو با واکسینه کردن بخش قابل توجهی از جامعه، می‌توان کنترل بیماری و حتی برداشتن گام‌به‌گام محدودیت‌ها را انتظار داشت. واکسن‌های متعدد تأثیرگذاری علیه بیماری کرونا توسط شرکت‌های داخلی تولید شده است و با در نظر گرفتن ذخیره واکسن کرونا کشور از واردات مجدد واکسن درحال‌حاضر بی نیاز است.

کد خبر 570028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.