۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

پیش بینی حرکت به سمت مقاومت ۴۵ هزار دلاری برای بیت کوین وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۴۱ هزار و ۴۰۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۵۶ درصدی

اتریوم (ETH): سه هزار و ۹۷ دلار

تغییرات: رشد ۱.۶۶ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۴۲۲ دلار و ۱۷ سنت

تغییرات: رشد ۱.۳۳ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۷۶۸ دلار

تغییرات: کاهش ۰.۲۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۹۴۶ دلار

تغییرات: رشد ۱.۷۱ درصدی

سولانا (SOL): ۱۰۷ دلار و ۷۸ سنت

تغییرات: رشد ۵.۷۴ درصدی

ترا (Tera): ۹۴ دلار و ۸۵ سنت

تغییرات: رشد ۶.۳۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۷۹ دلار و ۱۵ سنت

تغییرات: رشد ۱.۹۱ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۱۴۴ دلار

تغییرات: رشد ۳.۱۶ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۶ دلار و ۱ سنت

تغییرات: رشد ۴.۳۵ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

حمایت: ۴۰ هزار دلار

مقاومت: ۴۵ هزار دلار

پیش بینی: حرکت به سمت مقاومت ۴۵ هزار دلاری.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

دامیننس بیت کوین: ۴۱.۶۷ درصد

  • دامیننس اتریوم: ۱۹.۷۲ درصد
  • دامیننس تتر: ۴.۳۶ درصد
  • دامیننس بی ان بی: ۳.۶۹ درصد
  • دامیننس یو اس دی کوین: ۲.۷۳ درصد
  • دامیننس کاردانو: ۱.۶۹ درصد
  • دامیننس سولنا: ۱.۸۶ درصد
  • دامیننس ریپل: ۱.۹۶ درصد

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به تعریفی که از دامیننس داریم، وقتی می‌گوئیم دامیننس بیت کوین، در اصل درباره میزان تسلط بیت کوین صحبت می‌کنیم)

ارزش کل بازار رمز ارزها: هزار و ۸۸۹ میلیارد دلار

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۷ واحد.

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین صفر تا ۱۰۰ است و پنج وضعیت دارد که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

(Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه صفر تا ۲۵ بوده و نشان دهنده وجود ترس شدید در بازار است.

(Fear) این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه‌گذاران است.

(Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار بوده و نشان دهنده برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

(Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر است.

(Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید معامله‌گران است.

تغییرات شاخص ترس و طمع

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

بیشترین رشد و بیشترین کاهش

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

اخبار بازار رمزارزها

وزیر دارایی هند خواستار مقررات جهانی برای ارزهای دیجیتال شد

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند در جریان سخنرانی خود در یک رویداد مشترک صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، خواهان یک چارچوب جهانی برای ارزهای دیجیتال در جهت کنترل استفاده از آنها برای فعالیت‌های غیرقانونی شد. وزیر دارایی هند همچنین خواهان حمایت و همکاری رهبران جهان، برای تدوین مقررات جامع ارزهای دیجیتال در راستای کاهش خطرات مرتبط با تأمین مالی تروریسم و پول‌شویی شد. سیتارامان در ادامه افزود: من فکر می‌کنم برای استفاده از فناوری، مقررات تنها راه‌حل است. مقررات باید آن‌قدر ماهرانه باشند که در پشت منحنی قرار نگیرند، بلکه باید مطمئن باشید که در بالای آن قرار گرفته‌اند. اگر کشوری فکر می‌کند که می‌تواند به‌تنهایی از پس این مسئله برآید، چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. مقررات باید سراسری باشند.

رابین‌هود شرکت دارایی‌های دیجیتال زیگلو را تصاحب می‌کند

اپلیکیشن معاملات سهام رابین‌هود که رابطه خوبی با بخش ارزهای دیجیتال دارد، با خرید شرکت دارایی‌های دیجیتال بریتانیایی زیگلو (Ziglu) در حال گسترش برنامه خود در سطح جهانی است. رابین‌هود اعلام کرده قراردادی را برای خرید زیگلو به امضا رسانده است که مشروط به دریافت تأییدیه‌های نظارتی است. این شرکت در پاسخ به کوین تلگراف از افشای حجم معامله خودداری کرد. یک سخنگوی رابین‌هود درباره این اقدام گفته که با توجه به لزوم کسب تأییدیه نظارتی، در کوتاه‌مدت هیچ‌چیزی برای مشتریان کنونی زیگلو تغییر نخواهد کرد. او در ادامه افزود: در درازمدت زیگلو به طور کامل در رابین‌هود ادغام خواهد شد. نشان تجاری رابین‌هود را به خارج از آمریکا خواهیم آورد و فراتر از بریتانیا، برای گسترش عملیات خود به اروپا تلاش خواهیم کرد.

سرویس مخفی آمریکا در هفت سال اخیر ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال مصادره کرده است

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا (Secret Service) از سال ۲۰۱۵ تاکنون در مجموع ۱۰۲ میلیون دلار ارز دیجیتال را مصادره کرده است. این ارزهای دیجیتال مصادره شده در جریان ۲۵۴ پرونده طی هفت سال به دست آمده است. سرویس مخفی آمریکا می‌گوید که این ارزهای دیجیتال از مجرمان و کلاه‌برداران اینترنتی ضبط شده است. دیوید اسمیت، دستیار مدیر بخش تحقیقات سرویس مخفی ادعا می‌کند که ردیابی تراکنش‌های ارز دیجیتال به دلیل وجود شناسه‌های مرتبط، مانند ردیابی ایمیل‌ها است.

گرگ وال‌استریت دوره آموزش ارزهای دیجیتال برگزار می‌کند

جردن بلفورت، کلاه‌بردار معروف و کارگزار سابق سهام که تحت عنوان گرگ وال‌استریت شناخته می‌شود، از مواضع قبلی خود علیه ارزهای دیجیتال عقب‌نشینی کرده و طبق گزارش‌ها، در ویلای خود در ساحل میامی دوره آموزش ارزهای دیجیتال برگزار می‌کند. به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، جردن بلفورت نخستین دوره آموزشی ارزهای دیجیتال خود تحت عنوان کارگاه نبوغ فکری را در ویلای شخصی خود در ساحل میامی برگزار کرده است. هزینه شرکت در این دوره آموزشی برای هر نفر معادل یک بیت کوین است. این گزارش می‌گوید که ۹ کسب‌وکار و افراد طرفدار بلاک چین در نخستین کلاس آموزشی بلفورت درباره ارزهای دیجیتال شرکت کرده‌اند.

هاسکینسون به آینده اکوسیستم کاردانو خوش‌بین است

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو به آینده این اکوسیستم خوش‌بین است؛ زیرا از زمان اجرای فناوری قراردادهای هوشمند در شبکه تاکنون، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه جدید از سوی کاربران روانه اکوسیستم کاردانو شده است. هاسکینسون در توئیتر خود همچنین آماری به نقل از WatcherGuru به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد شبکه کاردانو در ماه گذشته توانسته ۱۰۰ هزار کاربر جدید جذب کند. او در واکنش به این آمار در توییتش نوشت که این تازه آغاز ماجرا است.

گفتنی است که پس از انتشار فناوری قراردادهای هوشمند، ارزش کل قفل‌شده در پروژه‌هایی چون ساندی‌سواپ و مین‌سواپ به شدت افزایش یافت، پس از آن نیز توسعه‌دهندگان بیش از ۱۵ پروژه دیفای جدید در این شبکه ایجاد کردند که باعث افزایش تنوع در اکوسیستم کاردانو شده است.

رشد بهای توکن SAND با انتشار گزارش تلاش سندباکس برای جذب ۴۰۰ میلیون دلار سرمایه جدید

سندباکس (Sandbox)، بازی متاورس متعلق به شرکت آنیموکا (Animoca)، به‌دنبال جذب ۴۰۰ میلیون دلار در دور جدید تأمین سرمایه است تا به این ترتیب، ارزش این پروژه به چهار میلیارد دلار برسد. به گزارش خبرگزاری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه، تیم پشتیبان این پروژه در حال بررسی جذب ۴۰۰ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران جدید و فعلی است. با این حال، منابع اظهار داشتند که شرایط پیرامون جمع‌آوری سرمایه جدید هنوز معین نشده است. گفتنی است که گزارش امروز خبرگزاری بلومبرگ منجر به افزایش قیمت قابل توجه توکن SAND شد. بهای این دارایی که دیروز کمتر از ۲.۵۵ دلار معامله می‌شد، امروز با افزایشی ۱۷ درصدی به ۲.۹۵ دلار رسید.

ریزش توکن آتاری در پی فاصله‌گرفتن این شرکت از فضای ارزهای دیجیتال

براساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، قیمت توکن مبتنی‌بر اتریوم آتاری در شبانه‌روز اخیر بیش از ۳۰ درصد افت کرده است. این توکن از اوج خود ۹۸.۴ درصد ریزش داشته است. این ریزش شدید پس از آن رخ داد که این شرکت مطرح صنعت بازی‌های رایانه‌ای، با اعلام فسخ کلیه قراردادهای مجوز با شرکت «ICICB Group» از این پروژه ارز دیجیتال فاصله گرفت.

شیبا این و فردا در صرافی غیرمتمرکز Parex لیست می‌شود

دو روز پیش، صرافی غیرمتمرکز پارکس (Parex) اعلام کرد که قصد دارد واریز و معامله شیبا این و را در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) در پلتفرم خود امکان‌پذیر کند. این میم کوین در صرافی پارکس با تتر معامله خواهد شد. گفتنی است که صرافی پارکس در ۲۳ مارس (۳ فروردین) تأسیس شده است و بر بستر شبکه مای دکس چین (myDexChain) فعالیت می‌کند.

صرافی CoinDCX برای حمایت از پروژه‌های وب ۳.۰ در هند ۱۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

صرافی ارزهای دیجیتال CoinDCX اولین کسب‌وکار حوزه ارزهای دیجیتال در هند است که با جذب ۱۳۵ میلیون دلار دور چهارم جذب سرمایه خود را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. این سرمایه با هدف حمایت از پروژه‌های وب ۳.۰ در این کشور جمع‌آوری شده است. این دور از تأمین سرمایه CoinDCX ارزش این صرافی را دوبرابر کرد و به ۲.۱۵ میلیارد دلار رساند.

اعتراض شرکت‌های حوزه ارزهای دیجیتال علیه قوانین پیشنهادی اتحادیه اروپا

بیش از ۴۰ شرکت فعال در حوزه ارزهای دیجیتال روز ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) نامه‌ای به ۲۷ وزیر اقتصاد در اتحادیه اروپا ارسال کرده‌اند و خواستار آن شده‌اند که چهارچوب پیشنهادی برای این حوزه از قوانین وضع‌شده «FATF» فراتر نرود. جین ماری موگنتی، مدیر کوین شیرز و دیانا بی گز، مدیر ارشد امنیت دیفای تکنالجیز (DeFi Technologies)، ارسال این نامه را سازماندهی کرده‌اند. اتحادیه اروپا قصد دارد قوانین سختی برای صنعت ارزهای دیجیتال وضع کند و همین موضوع اعتراض بسیاری از فعالان بازار را برانگیخته است.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

رشد ۱.۵۶ درصدی بیت کوین

کد خبر 569906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.