تثبیت شاخص کل در محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد

بازار بورس امروز با کاهش ۸۶۵ واحدی توانست به محدوده یک میلیون ۵۱۲ هزار ۲۴۰ واحد برسد، در بازار بورس ۱۹۰ نماد و در بازار فرابورس ۱۳۰ نماد روند مثبت داشتند، شاخص کل فرابورس نیز با رشد ۰.۲ واحدی به محدوده ۲۰ هزار ۷۶۶ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیشترین نمادهای تأثیرگذار مثبت در بازار بورس امروز به ترتیب فولاد، وپارس، فارس، خودرو، تاپیکو، خگستر و ونوین بودند و نمادهای پارسان، شبندر، نوری و شستا بیشترین تأثیر منفی را بر بازار امروز داشتند.

بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بازار بورس تهران با کاهش ۸۶۵ واحدی به سطح یک میلیون ۵۱۲ هزار ۲۴۰ واحد رسید، شاخص کل هم وزن با رشد ۸۶۱ واحدی در سطح ۴۰۱ هزار ۴۳۶ واحد قرار گرفت، شاخص کل بازار کاهش ۰.۰۵ درصدی و شاخص هم‎وزن رشد ۰.۲۲ درصدی را تجربه کردند.

تعداد نمادهای مثبت بازار بورس: ۱۹۰

تعداد نمادهای منفی بازار بورس: ۱۸۰

فرابورس ایران

شاخص کل فرابورس با رشد ۰.۲۰ واحدی به سطح ۲۰ هزار ۷۶۶ واحد رسید و نسبت به روز گذشته رشد ۰.۰۰ درصدی تجربه کرد.

تعداد نمادهای مثبت بازار فرابورس: ۱۳۰

تعداد نمادهای منفی بازار فرابورس: ۹۸

ارزش و حجم معاملات

ارزش معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۵۵ هزار ۴۷۷ و ۱۹ هزار ۷۶۹ میلیارد ریال بود.

حجم معاملات: بازار بورس و فرابورس به ترتیب ۹ میلیارد ۵۴۹ و دو میلیارد ۸۰۶ میلیون برگه سهم بود.

بیشترین ارزش معامله

۱- پالایش یکم

۲- دارا یکم

۳- خگستر

۴- خودرو

۵- کمند

بیشترین حجم معامله

۱- خگستر

۲- خودرو

۳- خساپا

۴- وپارس

۵- شستا

مهم ترین‌های بازار

خبر خوشی که محقق شد ETF ها جان می‌گیرند

راهکارهای سه گانه سازمان بورس در راستای نزدیک تر شدن NAV صندوق‌های پالایش یکم و دارا یکم از این قرار است:

اشخاص غیردولتی سهام دار این صندوق‌ها بتوانند در صندوق‌ها اعمال رأی کنند.

صندوق‌های ETF به صندوق‌های فعال و بخشی تبدیل شوند یعنی صندوق‌ها می‌توانند ترکیب سبد سهام را تغییر بدهند و بازار گردان نیز داشته باشند.

یونیت واحدهای ممتاز این صندوق‌ها در یک مزایده به فروش برسد و به بخش خصوصی واگذار شود تا نقدینگی بیشتری جذب کند.

خگستر باید سهام ایران خودرو و "سایر دارایی‌ها" را واگذار کند

مهدی خطیبی مدیر عامل ایران خودرو گفت: پیرو دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری سهام دولت در خودروسازان به بخش خصوصی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ کارشناس رسمی دادگستری مشغول ارزش‌گذاری دارایی‌های کل گروه صنعتی هستند در ۷۷ شرکت کار ارزش گذاری تقریباً به مرحله پایانی رسیده است این موضوع مهم را باید در نظر گرفت که ابنیه، ملک و ماشین آلات و تجهیزات این گروه بسیار گسترده است.

وی افزود: پیش نیاز واگذاری بلوک‌ها تعیین قیمت است، شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو باید سهام ایران خودرو و سایر دارایی‌ها را واگذار کند، در سایر شرکت‌ها از جمله تعاونی خاص ایران خودرو هم این رویه ادامه دارد. بالغ بر ۸۰ درصد کار انجام شده است و به زودی و تا پایان اردیبهشت ماه تمام کار به نتیجه نهایی می‌رسد.

ادامه انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی برای ایجاد شفافیت بیشتر ادامه خواهد داشت. در سال گذشته صورت‌های مالی شرکت‌های زیرمجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی را شفاف کردیم بعد از آن به جهت اینکه این جزو تأکیدات دولت محترم بود از دیگر وزارتخانه‌ها هم خواسته شد شرکت‌های زیر مجموعه وزارتخانه‌های صمت، نفت، رفاه و سایر وزارتخانه‌ها هم به این جرگه بپیوندند.

خاندوزی اضافه کرد: به محض اینکه در تیر ماه ۱۴۰۱ مجمع عمومی شرکت‌ها برای صورت‌های مالی ۱۴۰۰ آن‌ها منعقد و نهایی شد حتماً تمام این شرکت‌ها را در سال مالی ۱۴۰۰ هم منتشر خواهیم کرد. تعداد انگشت شماری از شرکت‌های دولتی بودند که اطلاعات آن‌ها در راستای اهداف ضد تحریمی کشور بود بنابراین افشای اطلاعات آن‌ها به مصلحت ملی نبود بنابراین آن موارد را ما با هماهنگی ریاست جمهوری کنار گذاشتیم، اما در مورد سایر شرکت‌ها این رویه آن شاء الله ادامه دار و پایدار خواهد بود.

طرح عرضه خودرو در بورس کالا، در مراحل نهایی

مهدی طغیانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در تازه‌ترین اظهار نظر در خصوص ایده عرضه خودرو در بورس کالا معتقد است که این پیشنهاد ایده مناسبی برای جایگزینی قرعه کشی خودرو است و در قالب طرحی در حال انجام مراحل نهایی است.

مجمع شپلی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پلی اکریل ایران با حضور ۵۰ درصد از سهامداران و هیئت مدیره شرکت در حال برگزاری است.

در این مجمع عنوان شد:

در سال ۱۴۰۰ گزارش تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت انجام شده و به دلیل محدودیت‌ها امکان اجرای آن وجود نداشت.

بزرگترین تسهیلات شرکت از بانک تجارت گرفته شده بود که در سال مالی مورد گزارش با پرداخت ۱۵ میلیارد تومان به صورت نقدی تعیین تکلیف شد.

۶۰ میلیارد بخشودگی جرایم گرفتیم اما تأثیری در صورت مالی نداشته زیرا بخشودگی صرفاً اعمال شده است.

کاهش هزینه‌های مالی شرکت و افزایش هزینه ظرفیت بلااستفاده دو اقدام شرکت در بخش مالی بوده است.

یکی از ریسک‌های شرکت، تأمین ارز مورد نیاز است، برای مواد اولیه کمکی نیازمند این موضوع هستیم.

مجمع اپال

شرکت برنامه‌ای برای عرضه اپال سنگان در دستور کار ندارد اما در حال انتقال اموال است و پس از واگذاری اموال، سنگان هم عرضه می‌شود. اما برنامه‌ای برای اپال شرق ندارد.

برنامه‌ای که به ایمیدرو دادیم، در نظر داریم امسال در کنار خرید ۲میلیون تن کنسانتره، بیش از ۳میلیون تن کنسانتره تولید کنیم تا کسری مان در این زمینه جبران شود.

قرارداد جدیدی با وزارت صمت در حال انعقاد است، با این موضوع که برق نیروگاه، در اختیار شرکت باشد و آن را به شبکه برق سراسری تحویل ندهد.

در خصوص تولید ۴.۵ میلیون تن گندله گفته شد: سال گذشته بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن کنسانتره جذب کردیم ولی امسال با توجه به راه اندازی طرح فولاد، قطعاً میزان جذب کنسانتره مان درمنطقه بیش از دو میلیون خواهد بود.

در خصوص میزان تولید آهن اسفنجی گفته شد، قرارداد نیروگاهی جدید منعقد شده و مناقصه هم برگزار شده است. لذا می‌توانیم مدیریت نیروگاه به دست بگیریم و وزارت نیرو هیچ گونه دخالتی در آن ندارد، لذا در تابستان مساله قطعی برق نخواهیم داشت.

طرح فولاد سبزوار فاینانس بوده و به نام ایمیدرو است و صاحب طرح دولت است و ما حق مکاتبه با چین نداریم زیرا این طرح توسط دولت ارائه شده است. لذا مقرر شد نحوه انتقال این پول توسط ایمیدرو تعیین تکلیف شود و به اپال کانی یا فولاد سبزوار انتقال یابد.

شرکت سعی دارد کنسانتره گندله سازی را ازمنطقه تهیه کند. امسال امید داریم با توجه به اینکه کنسانتره فولاد به مدار بیاید، بتوانیم کمبود خود را از این محل جبران کنیم. امیدواریم اگر امسال هم برنامه قطعی برق و گاز داشته باشیم، فولاد سبزوار از برنامه تولید خود عقب نماند.

در پایان جلسه مجمع اپال به ازای هر سهم ۱۶۸ تومان سود نقدی تقسیم شد.

کد خبر 569902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.