بهره‌گیری از مدل‌های جدید برای حفظ بازار تاریخی اراک

شهردار اراک گفت: از مدل‌های جدید حفظ و نگهداری جهت حفظ بازار تاریخی شهر اراک بهره خواهیم گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا کریمی امروز _چهارشنبه، سی‌ویکم فروردین‌ماه_ در جلسه با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ضمن اظهار امیدواری از اینکه در سایه تعامل و همکاری می‌توان اقدامات ماندگاری انجام داد، اظهار کرد: تشکیل کارگروه مشترک شهرداری و اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت پیگیری و رفع مسائل فی‌مابین در چهارچوب قانون و برگزاری جلسات هفتگی تا حصول نتیجه از مصوبات مهم این جلسه بود.

وی تاکید کرد: در پیگیری مسائل باید به جای فرآیندمحوری در مسیر نتیجه‌محوری حرکت کرد و بر این موضوع تاکید داشت که اقدامات و فعالیت‌ها به صورت جهادی و با قید فوریت حل شود.

شهردار اراک در خصوص حفظ و مرمت بازار تاریخی این شهر، گفت: شهرداری اراک در بودجه سال ۱۴۰۱، اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان برای بازار در نظر گرفته و نیازمند است که اداره کل میراث فرهنگی و اداره کل اوقاف نیز اهتمام بورزند تا با استفاده از مدل‌های جدید حفظ و نگهداری، این مجموعه با ارزش تاریخی شهر حفظ شود.

وی ادامه داد: در خصوصاحداث بازارچه‌های محلی میوه و تره‌بار که برای شهرداری فوریت دارد، دو بحث مالکیت و مدیریت وجود دارد که باید یک مدیریت مشترک بین شهرداری جهت اعمال مجوزهای قانونی، اداره اوقاف جهت اختصاص زمین و سرمایه‌گذار جهت ارائه طرح و سرمایه، تعریف شود.

کریمی با بیان اینکه شهرداری در بحث این بازارچه‌ها نگاه انتفاعی ندارد و به دنبال ارائه خدمات بیشتر به شهروندان و حل مشکل تمرکززدایی از مرکز شهر است، گفت: تحقق این هدف مهم نیازمند تعریف و اجرای مدل مدیریت مشترک است.

وی تاکید کرد: اداره کل اوقاف در محدوده شهری املاک و اراضی موقوفه‌ای دارد که با همکاری و تعامل با مجموعه شهرداری می‌توان از این اراضی و املاک در اجرای طرح‌های تعریض و مشارکتی سرمایه‌گذاری بهره برد.

کد خبر 569816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.