اولویت اصلی کمربندی شیراز «ایمنی» است

شهردار شیراز گفت: امسال وزارت راه قول احداث تقاطع سفیر و شروع به کار تقاطع قائم با ردیف بودجه را داده است. اولویت اصلی برای کمربندی شیراز، ایمنی‌ بوده و عزم همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی برای رفع مشکلات آن محور جزم شده است.

سیداحسان اصنافی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به رفع نیاز محلات شیراز اظهار کرد: در شهر شیراز ۱۶۷ محله وجود دارد که معاونت برنامه‌ریزی نیازمندی‌های آن را احصا کرده است و در یک برنامه زمان‌بندی ۲۰ ساله مشکلات آن‌ها رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه انجام کار و پروژه در محلات شیراز، ملاک قرارداد و برنامه‌ریزی برحسب اولویت هر محله است، ادامه داد: کمربندی جنوبی شیراز نیز با شکل‌گیری شهرک‌ها در کنار کمربندی، آنجا به محل تردد خودروهای شهری و بین‌شهری سبک و سنگین تبدیل شده است.

شهردار شیراز تصریح کرد: تا زمانی که کامیون در طول روز در کمربندی جنوبی شیراز تردد می‌کند، امکان واگذاری آن به شهرداری وجود ندارد و برای این مهم، باید دو کمربندی یکی در شمال شرقی و دیگری به موازات کمربندی جنوبی توسط وزارت راه احداث می‌شده که ترک فعل کرده‌اند.

وی درخصوص راهکار برای کمربندی جنوبی شیراز، گفت: ۷۰ میلیارد تومان برای عملیات عمرانی تبدیل کمربندی به بلوار شهری در سال جاری اختصاص یافته و تاکنون چندین جلسه با وزیر راه و معاونان وی و استاندار در این خصوص داشته‌ایم.

اصنافی با تاکید بر اینکه عزم همه مسئولان برای حل مشکل کمربندی جزم است، افزود: امسال وزارت راه قول احداث تقاطع سفیر و شروع کار تقاطع قائم با ردیف بودجه را داده است، اولویت اصلی برای کمربندی ایمنی است و در آینده کمربندی بلواری با سرعت بالا خواهد بود.

وی درباره روند پیگیری تقاطع‌های ناقص خاطرنشان کرد: غالب هزینه‌های یک تقاطع موضوع تملک است؛ سیاست بر این است که هرچه می‌توان تملک کرد اما پروژه نباید معطل تملک بماند.

شهردار شیراز با اشاره به طرح نهایی جامع حمل‌ونقل عمومی، اظهار کرد: این طرح باید به تاییدیه در سطح کشور برسد و برای تقویت خطوط اتوبوسرانی تا شب عید ۷۴ اتوبوس پیگیری شده است و به دنبال ۸۰ اتوبوس دیگر در کنار ۲۰۰ اتوبوس برقی هستیم.

کد خبر 569776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.