شرایط اعزام ۳۹هزار و ۶۳۵حاجی‌ایرانی به حج تمتع ۱۴۰۱+جزئیات

معاون سازمان حج با اشاره به اینکه ۳۹هزار و ۶۳۵حاجی ایرانی در حج تمتع۱۴۰۱ به سرزمین وحی مشرف می‌شوند، گفت: افرادی که در سال‌جاری مشمول تشرف به حج نیستند، انصراف ندهند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان حج و زیارت، «اکبر رضایی» درخصوص موضوع حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار کرد: تعداد یاد شده شامل حجاج و عوامل اجرایی هستند که همه ساله به میزان سهمیه اولیه تعدادی افزایش می‌یافت که در سال جاری نیز این درخواست انجام خواهد شد و علی‌رغم کمبود وقت، برنامه‌ریزی برای اعزام میزان تخصیص یافته با سرعت و به‌طورجد انجام می‌شود.

وی به شرایط اعلامی وزارت حج و عمره عربستان مبنی بر پذیرش زائران در حج تمتع امسال، افزود: شرط پذیرش زائران زیر ۶۵ سال، تزریق کامل واکسیناسیون کردن و داشتن تست منفی کرونا ۷۲ ساعت قبل از اعزام از جمله موارد مهم بوده که بر همین اساس برنامه‌ریزی خواهیم کرد و از میان متقاضیانی که در سال ۹۹ ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، بنا بر اولویت آنان تا سقف سهمیه اقدام می‌کنیم.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت در توصیه به زائران گفت: افرادی که علی‌رغم ثبت‌نام اولیه در سال ۹۹ با توجه به شرایط سنی تعیین شده سال جاری اجازه حضور در حج تمتع امسال را ندارند، به هیچ عنوان انصراف ندهند.

وی افزود: این انصراف و عودت دادن هزینه‌های واریزی و پایداری سند، به منزله انصراف از استفاده از امتیاز تثبیت نرخ ارز تعیین شده برای حجاج ثبت‌نامی سال ۹۹ است؛ بنابراین توصیه می‌شود که به چنین اقدامی مبادرت نکنند.

رضایی تصریح کرد: متقاضیانی که امسال مشرف نمی‌شوند، امتیاز خود را حفظ کنند تا سال آینده در اولویت تشرف به سرزمین وحی باشند. در صورت انصراف وعودت مبالغ، این دسته از متقاضیان در روند عادی و اولویت اولیه اعزام‌ها قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: متقاضیانی که تاکنون واکسن کرونا را به طور کامل تزریق نکرده‌اند، در اسرع وقت مبادرت به این مهم کنند تا در روند اعزام آنان مشکلی به وجود نیاید.

کد خبر 569775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.